zondag 27 april 2014

Duitse NSR GT3 finale

Komende zaterdag vindt de Duitse NSR GT3 finale van het seizoen 2013 plaats. Toegegeven, het is een beetje laat, maar dat heeft z'n redenen. In 2013 is namelijk Salvatore Noviello een van de directeuren van NSR, en de grote animator achter de Europese GT3 serie, bij een ongeval om het leven gekomen. Hierdoor kwam de organisatie van het Duitse NSR GT3 seizoen in gevaar. De serie voor Mülheim en Moers ging echter gewoon door en ook op andere plaatsen werd gereden. Van een finale kwam het echter niet.

Spoelen we even door naar 2014 en dezelfde heren die de serie van Mülheim en Moers tot een succes maakten hebben ervoor gezorgd dat er toch een Duitse finale komt. Deze vindt dus komende zaterdag plaats in Moers. Natuurlijk zorgde dit voor ergernis bij enkele andere slotracers, maar dat werd snel opgelost. Van iedere deelnemende club mag de top 6 deelnemen aan de finale en indien er mensen uitvallen maken de volgende rijders aanspraak op deelname, en dat is hoe ik in de finale terecht ben gekomen.

Gedurende het hele jaar 2013 kon ik me met constante resultaten in de top 10 van de serie in Mülheim en Moers handhaven, zodanig zelfs, dat ik voor de laatste race op de 6e plaats in het kampioenschap stond en aanspraak maakte op rechtstreekse kwalificatie voor de finale. Helaas vond er in de week voor de laatste race in Moers iets plaats waardoor ik deze moest laten schieten en als negende eindigde en daardoor kwalificatie miste. Na enkele afzeggingen kreeg ik de vraag of ik alsnog deel wilde nemen en daar heb ik meteen ja op gezegd.

De witte Corvette is inmiddels voorzien van een langere overbrenging en zou nu precies hetzelfde moeten zijn als de oranje Corvette was tijdens het hele seizoen 2013. Er komen zelfs slotracers uit Berlijn aan de start, waardoor het dus een echte landelijke finale wordt, ondanks dat ik er als Nederlander bij zit. Er rijden weliswaar nog enkele Nederlanders mee, die echter tijdens het lopende seizoen 2013 niet hebben gereden en daardoor geen aanspraak kunnen maken op een overwinning van de Duitse finale. Ze kunnen wel het dagklassement winnen.

Voor mij is dit de eerste race op een clubbaan sinds november, dus het zal weer wennen worden. Ik zal in ieder geval weer een boel oude bekenden zien en alleen dat al is genoeg voor een mooi dagje slotracen.

Edje.

3 opmerkingen: