zaterdag 19 april 2014

Thunder in the Loft Classic 1

Thunder in the Loft Classic 1 mag een groot succes genoemd worden. Paul heeft een leuke baan gebouwd, die helaas weer afgebroken wordt, maar nog beter terugkomt. Het was een goede test en zo zijn er een paar dingen aan het licht gekomen die veranderd worden, waardoor het alleen maar beter kan worden.

Iedereen die Paul kent weet waarschijnlijk al dat er alleen maar met Amerikanen werd gereden. Hij had een leuk concept bedacht waarbij Revell Nascars, Slot-It Can-Am en Scalextrix Trans Am auto's aan de start kwamen. Er werd gereden op de originele rubber bandjes en dat was te merken ook.

Hoe de races precies verliepen weet ik niet meer zeker, maar ik had zelf grote moeite om de auto's fatsoenlijk rond te krijgen. Het blijkt dus dat ik er een probleem mee heb om me aan te passen aan een auto, die ik niet zelf heb geprepareerd. De auto's vlogen nogal eens uit de baan en ik kreeg het zelfs voor elkaar er eentje tot op de grand te katapulteren. De laatste race tussen Geert en mij, met de Trans Am auto's werd een regelrechte contact race. Na, in een eerdere race, een paar keer door Geert van de baan te zijn getikt, was het tijd voor revanche en daar heb ik dan ook gretig gebruik van gemaakt. Normaliter volgt hier op de ovals nog een woordenwisseling en soms zelf een vechtpartij op, maar dat hebben we maar achterwege gelaten, een handdruk was genoeg en Geert kennende komt er nog wel wat retour.

Lars liet weer eens zien dat hij degene is die zich het beste aan auto's aan kan passen en gaf ons "oudjes" een lesje slotracen en wel zodanig dat hij met 100 punten verschil de eerste plaats voor zich op kon eisen. Paul had zijn dag niet en eindigde als vierde. Geert had juist een goede dag en reed verrassend sterk en kon mij aardig lang volgen. Uiteindelijk eindigde hij als derde. Zelf reed ik niet al te best, vaak uit de baan en een paar keer met geluk gewonnen, maar toch goed voor de tweede plaats.

In de pauze stonden hamburgers op het programma, die de dochters van Paul voor ons hadden gebakken. Hiervoor natuurlijk heel veel dank.

Op het einde van de dag hebben we nog even met een Slot-It en een NSR GT3 gereden om te kijken wat de beste spanning is om op deze baan te rijden. Slot-It is een beetje zenuwachtig, maar de NSR maakte eens te meer waar waarom dat toch de betere auto is om mee te racen. Lars en ik reden beiden een 4,3 seconden, op verschillende banen, Paul kwam met zijn eigen auto tot een 4,4 seconden. Als dit zo doorgaat wordt het seizoen 2014/2015 een super seizoen. Ik ben in ieder geval alweer aan het kijken hoe ik de concurrentie een stapje voor kan blijven.

Paul en familie, heel hartelijk dank voor de leuke dag.

Edje.

3 opmerkingen:

  1. Hier alvast de uitslag:

    Lars 817 punten
    Edje 719 punten
    Geert 668 punten
    Paul 634 punten

    Mijn verslag volgt nog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verslag trouwens en bedankt dat jullie geweest zijn. Was een goede gelegenheid om de baan te testen en te zien waar de pijnpunten zitten. Voor de BraLi race zal ik de banked curve vervangen door een gewone. De NSR rijden in ieder geval lekker dus dat wordt inderdaad leuk volgend seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoop race fun gehad zo te lezen. Zit nu in zonnetje op camping naast de Keutenberg������. Lekker ontspannen.

    BeantwoordenVerwijderen