De tweede HvK 12 uurs race is alweer voorbij. Het was net als vorig jaar weer een geweldige racedag, wat voor voor ons het belangrijkste is. De verwachtte tweestrijd met team Rote Laterne uit Trier vond nooit plaats omdat ze met de eerste twee auto's nogal problemen hadden en er daarna nog twee leden vanwege omstandigheden nog werden teruggeroepen. De overige twee van het team, die niet uit Trier kwamen mochten gewoon doorrijden, met "onze" Paul als derde man en een auto die door Werner uit z'n koffer werd getoverd. Zo konden ze in ieder geval de race uitrijden. Dat geeft al aan hoe de onderlinge sfeer tussen de rijders is en hoe sportief het er aan toegaat, dat heb ik ook wel eens anders gezien.
Dan naar ons eigen team, we hebben gewoon super gereden en het functioneerde gewoon goed. Er werden stints van 32 minuten gereden, op zich al lastig genoeg om zo lang de concentratie vast te houden. Lars reed weer een paar super stints, waarin geen enkel duel werd geschuwd of uit de weg werd gegaan, Maurice liet weer eens zien dat hij zich zeer snel aan een baan kan aanpassen, en hij op reguliere racedagen in Moers zo in de top 15 mee kan rijden. Paul heeft veel bijgeleerd, zorgt dat de auto in de baan blijft en ondanks iets langzamere tijden, is dit zeer belangrijk, daarbij reed hij voor Team Rote Laterne een hele mooie stint met de moderne GT van Werner, waarbij hij Maurice zelfs vier ronden aan de broek gaf. Voor iemand die alleen op thuisbanen rijdt, moeite heeft om lang achter elkaar te rijden en pas de tweede keer in Moers reed, doe ik m'n petje af voor Arjan, hij reed gewoon een super race, wat goed is voor het zelfvertrouwen, waardoor het iedere stint beter liep. Over mezelf ga ik niet teveel zeggen, behalve dat het met de moderne GT niet goed liep, de auto deed niet wat ik ervan verwachtte, zodat de laatste drie stints met deze auto gewoon overleven was.
De auto's werden alle drie door mij geprepareerd, waardoor ik weer wat heb bijgeleerd. De Classic Ford GT40 was een heel nieuw ding voor me, maar ondanks dat en dat hij nogal vaak op drie wielen reed, deed hij het niet slecht, mede door problemen bij Team HvK konden we het eerste gedeelte van de dag op een vijfde plaats afsluiten. De Jaguar ging boven verwachting goed, ik mocht ermee op baan 6 rijden en zo'n goede stint heb ik nog niet vaak op baan 6 gereden. De auto hing goed aan het gas en bleef dit ook voor de rest van het tweede gedeelte doen. De Nissan was een misgreep, kap paste niet op het chassis, waardoor er veel werk aan was. Tegen de tijd dat de vierde stint verreden moest worden waren de banden al voor een gedeelte op. In deze stint begon de auto kuren te vertonen, door op rare manieren uit de baan te vliegen en tot overmaat van ramp begon het ding te haperen, om na weer een uitvlieger weer op normale snelheid te komen. Dit was duidelijk de laatste Nissan die ik van Slot-It heb aangeschaft, ze hebben namelijk betere auto's gemaakt.
De drie auto's met de certificaten.
Terugkijkend hebben we weer een schitterende dag gehad, veel gereden, lekker gegrild en heel veel gelachen. Natuurlijk ontbraken de gebruikelijke opmerkingen tussen het team Nederlanders en de Duitsers niet, wat het alleen maar leuker maakt. Om ervan af te zijn werd Arjan tot enige echte "Holländer" gebombardeerd, maar dat functioneerde ook niet echt. Ik denk dat we hem maar gewoon tot reserve Limburger omdopen zodat we vanaf nu weer kunnen zeggen "Limburger sind keine Holländer".
De uiteindelijke uitslag van de race ziet er als volgt uit:
1. Slotrop - 3198,14 Runden
2. SRCB - 3141,97
3. Mülheim - 3137, 81
4. HvT - 3081,19
5. HvK - 2987,72
6. Just for fun 2970,12
7. Rote Laterne 2811,50
Dan zijn er natuurlijk nog een aantal mensen die bedankt moeten worden en dan zullen we maar meteen beginnen met de nieuwste sponsor SenC Di Sign, die speciaal voor deze race 5 bandana's had gesponsord, waarvoor onze grote dank.
Nico, die de Nissan voorzag van een opvallend kleurtje.
Roadrunner Paul, die de Ford GT40 beschikbaar stelde, en als invaller van Team Rote Laterne diende
E&L Slotracing voor de Jaguar en de Nissan.
Arjan van het Silverdragon Circuit voor het bezorgen van SenC Di Sign als sponsor.
Maurice voor de dropjes en de paaseitjes (??).
Jimmy, die zelfs zonder aanwezig te zijn, altijd weer voor de nodige hilariteit zorgt.
Geert, van BangR Signs, voor de morele ondersteuning.
Tot slot natuurlijk onze gezinnen, die altijd weer te maken hebben met de "vreemde" hobby van hun ega's en papa's.
Tot slot nog een een keer dank aan onze teamgenoten Arjan, Paul en Maurice, want zonder hen kan Just For Fun niet aan zo'n evenement deelnemen.
Rest me nog af te sluiten met onze lijfspreuk:
JUST FOR FUN
Edje.
zondag 20 mei 2012
vrijdag 18 mei 2012
Wat een training
Gisteren zijn Lars, Arjan en ondergetekende in Moers gaan trainen voor de 12 uurs race van morgen. Het werd een veelzijdige training, waarin meer naast als op de baan gebeurde. Jammer genoeg kon Lars niet voor voldoende feedback zorgen als er wordt getraind, dus dan maar zelf rijden. Ik stel tegenwoordig echter hogere eisen aan een auto, maar het probleem is dat er nog vier anderen mee moeten rijden. We hebben alle drie nog even met de wedstrijdbanden gereden en Arjan merkte op dat als hij ermee kan rijden, Maurice en Paul dat ook kunnen. Ik moet zeggen de Ford GT40 is een echte "bitch" om te rijden, op het randje gaat, maar er is maar weinig marge voordat er over het randje wordt gegaan. De Nissan laat zich strak rijden, te strak naar mijn mening, maar ik heb 'm zo gelaten. Voor de Jaguar geldt eigenlijk hetzelfde verhaal. In ieder geval heb ik met de wedstrijdbanden met alle drie de auto's een 10,7 seconden als snelste tijd laten noteren en Arjan perste uit de Nissan een 11,1. Probleem met de rijders die weinig tot geen ervaring in Moers hebben zijn de banen 5 en 6, die moeten ze proberen te overleven.
Arjan had een echte pechdag, liet hij eerder op de dag al een lens van zijn camera kapot vallen, struikelde hij 's avonds over de kabels van z'n regelaar, waardoor alle drie de pluggen kaduuk waren. Gelukkig heb ik tegenwoordig een arsenaal aan pluggen, zekeringen en weet ik wat allemaal in m'n kist liggen (ik ga vaker met een brokkenpiloot racen), zodat het probleem ter plekke kon worden opgelost. Bananenstekkers heb ik nu in ieder geval niet meer, dus de heren moeten een beetje voorzichtig doen morgen. Laten we hopen dat het tijdens de race allemaal goed blijft gaan. Als de GT40 het haalt dan is het goed, want de reserve mobiel voor de Classic GT, een Ferrari 312PB is gewoon 7 tiende langzamer, dus die wil ik graag zover mogelijk van de baan houden. Voor de rest zien we het wel en gaan we plezier hebben. Er zal in ieder geval weer worden gegrild, ongeacht het weer, dus de inwendige mens zal weer niets tekort komen.
Edje.
Arjan had een echte pechdag, liet hij eerder op de dag al een lens van zijn camera kapot vallen, struikelde hij 's avonds over de kabels van z'n regelaar, waardoor alle drie de pluggen kaduuk waren. Gelukkig heb ik tegenwoordig een arsenaal aan pluggen, zekeringen en weet ik wat allemaal in m'n kist liggen (ik ga vaker met een brokkenpiloot racen), zodat het probleem ter plekke kon worden opgelost. Bananenstekkers heb ik nu in ieder geval niet meer, dus de heren moeten een beetje voorzichtig doen morgen. Laten we hopen dat het tijdens de race allemaal goed blijft gaan. Als de GT40 het haalt dan is het goed, want de reserve mobiel voor de Classic GT, een Ferrari 312PB is gewoon 7 tiende langzamer, dus die wil ik graag zover mogelijk van de baan houden. Voor de rest zien we het wel en gaan we plezier hebben. Er zal in ieder geval weer worden gegrild, ongeacht het weer, dus de inwendige mens zal weer niets tekort komen.
Edje.
maandag 14 mei 2012
12 uurs race Moers.
Komende zaterdag is het weer zover, dan vindt de 2e HvK 12 uurs race in Moers plaats. Als team Just For Fun zullen 5 man van het Zooitje Ongeregeld mee gaan rijden aan deze race. Dit jaar is voor een ander format dan vorig jaar gekozen. Reden we toen nog 12 uren met dezelfde auto, dit jaar gaan we drie maal 4 uren rijden met drie verschillende auto’s, te weten een Slot-It Classic GT, een Slot-It Groep C en een Slot-It GT. Er zal ook in deze volgorde worden gereden. Als Classic GT hebben we gekozen voor de Ford GT40 van Alan Mann Racing. De Groep C wordt gereden met de Just For Fun Jaguar XJR9 auto van vorig jaar, en als deze tijdens de training niet blijkt te voldoen gaan we weer voor de supersnelle TicTac Porsche 962KH. In de moderne GT’s wordt gestart met een nieuw opgebouwde Nissan R390 GT1, een short tail dus. Er zijn ook nog een Nissan R390 GT LT en een Ferrari 312PB als reserve auto’s aanwezig mocht er iets fout gaan met een auto.
Het team Just For Fun zal dit keer bestaan uit Arjan, Edje, Lars, Maurice en Paul. SenC Di Sign heeft nog iets speciaals gesponsord voor de race, maar wat dit is brengen we na de race pas naar buiten. Arjan, Lars en Edje gaan op Hemelvaartsdag nog trainen, Arjan om meters te maken op de baan en Edje en Lars om de auto’s af te stellen. Met de GT 40 heb ik al getraind en die perste er een rondje van 10,6 seconden uit, voor mij de snelste tijd die ik daar ooit heb gereden.
Edje.
Het team Just For Fun zal dit keer bestaan uit Arjan, Edje, Lars, Maurice en Paul. SenC Di Sign heeft nog iets speciaals gesponsord voor de race, maar wat dit is brengen we na de race pas naar buiten. Arjan, Lars en Edje gaan op Hemelvaartsdag nog trainen, Arjan om meters te maken op de baan en Edje en Lars om de auto’s af te stellen. Met de GT 40 heb ik al getraind en die perste er een rondje van 10,6 seconden uit, voor mij de snelste tijd die ik daar ooit heb gereden.
Edje.
zaterdag 5 mei 2012
Slot-It Moers, race 5
De vijfde race van het Slot-It kampioenschap in Moers staat alweer in de geschiedenisboeken en het werd een waar spektakelstuk. Na de gebruikelijke routine van trainen, koffie en een boel gepraat kon worden gestart met de eerste heat. Er waren maar 16 rijders aanwezig, mede vanwege het feit dat maar liefst 10 reguliere rijders op de een of andere manier verhinderd waren. Helaas werd er ook nog eentje weggeroepen voordat hij zijn race kon rijden.
Lars en ik mochten weer in de eerste heat starten, waar we onze oude bekende Martin weer tegenkwamen, verder reed er nog een rijder mee die voor de eerste keer in Moers reed en eentje die pas een paar races in Moers heeft gereden. Martin mocht op baan 1 beginnen, Lars op baan 3 en ik op baan 2. Het was trouwens de eerste keer dat ik in Duitsland in een niet volle heat van 6 rijders ben gestart.
Na de start schoten de Audi's van Martin en mij weg en zo bleven we een aantal ronden vlak bij elkaar rijden, totdat het onvermijdelijke volgde, een uitvlieger en wel van mij. Lars reed op de vierde plaats rond en kon geen vuist maken tegen de andere drie rijders. Na de tweede stint lag ik inmiddels iets meer dan een ronde op Martin achter, maar die kreeg nu de banen 5 en 6 te verwerken. Ik mocht op baan drie rijden en had aan het einde van de stint een heel stuk van de achterstand goed gemaakt. Met Martin op baan 6 en ik op baan 5 kon ik het gat dichtrijden en de leiding overnemen, maar toen moest ik ook nog op baan 6 rijden. Na de vijfde stint had Martin de leiding weer overgenomen en was zijn voorsprong een halve ronde. Wat volgde was een zeer spannende laatste stint, waarin de jacht op Martin werd geopend. Het gat werd dichtgereden maar een uitvlieger gooide roet in het eten. Na nog twee uitvliegers was het bijna onmogelijk om Martin nog in te halen, toch kon ik het gat nog een stuk verkleinen, maar de tijd was om voordat het nog echt spannend werd. Martin won met 324, 14 ronden en ik werd tweede met 324,04 ronden, een verschil van tien baanstukken dus. Lars blijft veel moeite hebben met de banen 5 en 6 en verliest zo helaas veel ronden, hij werd uiteindelijk vierde in de heat met 311,68 ronden.
In de twee races na die van ons volgden nog een paar verrassingen, waardoor er nog een aantal rijders onder me eindigden en eentje onder Lars bleef. Het werd echter vanmorgen pas pijnlijk duidelijk wat het gevolg van m'n laatste twee uitvliegers was, degene die als vijfde is geëindigd had namelijk 325,68 ronden gereden en zonder die uitvliegers in de laatste stint was dat dus overbrugbaar geweest. Als telt echter niet en zo was de zevende plaats mijn deel, terwijl Lars als dertiende eindigde. Volgende maand zal het weer volle bak zijn en dan wordt het behalen van zo'n resultaten een stuk moeilijker.
We hebben in ieder geval weer een avondje slotrace plezier gehad en daarbij ook nog eens een zeer spannende race gereden en dat is voor ons nog altijd meer waard als de plaats die werd behaald. De uitslag van de race is hier te vinden en de actuele stand in het kampioenschap staat hier.
Edje.
Lars en ik mochten weer in de eerste heat starten, waar we onze oude bekende Martin weer tegenkwamen, verder reed er nog een rijder mee die voor de eerste keer in Moers reed en eentje die pas een paar races in Moers heeft gereden. Martin mocht op baan 1 beginnen, Lars op baan 3 en ik op baan 2. Het was trouwens de eerste keer dat ik in Duitsland in een niet volle heat van 6 rijders ben gestart.
Na de start schoten de Audi's van Martin en mij weg en zo bleven we een aantal ronden vlak bij elkaar rijden, totdat het onvermijdelijke volgde, een uitvlieger en wel van mij. Lars reed op de vierde plaats rond en kon geen vuist maken tegen de andere drie rijders. Na de tweede stint lag ik inmiddels iets meer dan een ronde op Martin achter, maar die kreeg nu de banen 5 en 6 te verwerken. Ik mocht op baan drie rijden en had aan het einde van de stint een heel stuk van de achterstand goed gemaakt. Met Martin op baan 6 en ik op baan 5 kon ik het gat dichtrijden en de leiding overnemen, maar toen moest ik ook nog op baan 6 rijden. Na de vijfde stint had Martin de leiding weer overgenomen en was zijn voorsprong een halve ronde. Wat volgde was een zeer spannende laatste stint, waarin de jacht op Martin werd geopend. Het gat werd dichtgereden maar een uitvlieger gooide roet in het eten. Na nog twee uitvliegers was het bijna onmogelijk om Martin nog in te halen, toch kon ik het gat nog een stuk verkleinen, maar de tijd was om voordat het nog echt spannend werd. Martin won met 324, 14 ronden en ik werd tweede met 324,04 ronden, een verschil van tien baanstukken dus. Lars blijft veel moeite hebben met de banen 5 en 6 en verliest zo helaas veel ronden, hij werd uiteindelijk vierde in de heat met 311,68 ronden.
In de twee races na die van ons volgden nog een paar verrassingen, waardoor er nog een aantal rijders onder me eindigden en eentje onder Lars bleef. Het werd echter vanmorgen pas pijnlijk duidelijk wat het gevolg van m'n laatste twee uitvliegers was, degene die als vijfde is geëindigd had namelijk 325,68 ronden gereden en zonder die uitvliegers in de laatste stint was dat dus overbrugbaar geweest. Als telt echter niet en zo was de zevende plaats mijn deel, terwijl Lars als dertiende eindigde. Volgende maand zal het weer volle bak zijn en dan wordt het behalen van zo'n resultaten een stuk moeilijker.
We hebben in ieder geval weer een avondje slotrace plezier gehad en daarbij ook nog eens een zeer spannende race gereden en dat is voor ons nog altijd meer waard als de plaats die werd behaald. De uitslag van de race is hier te vinden en de actuele stand in het kampioenschap staat hier.
Edje.
donderdag 3 mei 2012
Slot-it Moers
Morgenavond gaat de reis weer naar Moers voor de maandelijkse Slot-it race. De Audi is voorzien vannieuwe bandjes en is er dus weer klaar voor. Lars zal weer met de TicTac Porsche aan de start verschijnen.
De HvK race van volgende week hebben we afgezegd vanwege een overvol programma. De volgende race zal dus de 12 uurs race in Moers zijn.
Edje
De HvK race van volgende week hebben we afgezegd vanwege een overvol programma. De volgende race zal dus de 12 uurs race in Moers zijn.
Edje
Abonneren op:
Posts (Atom)