vrijdag 18 mei 2012

Wat een training

Gisteren zijn Lars, Arjan en ondergetekende in Moers gaan trainen voor de 12 uurs race van morgen. Het werd een veelzijdige training, waarin meer naast als op de baan gebeurde. Jammer genoeg kon Lars niet voor voldoende feedback zorgen als er wordt getraind, dus dan maar zelf rijden. Ik stel tegenwoordig echter hogere eisen aan een auto, maar het probleem is dat er nog vier anderen mee moeten rijden. We hebben alle drie nog even met de wedstrijdbanden gereden en Arjan merkte op dat als hij ermee kan rijden, Maurice en Paul dat ook kunnen. Ik moet zeggen de Ford GT40 is een echte "bitch" om te rijden, op het randje gaat, maar er is maar weinig marge voordat er over het randje wordt gegaan. De Nissan laat zich strak rijden, te strak naar mijn mening, maar ik heb 'm zo gelaten. Voor de Jaguar geldt eigenlijk hetzelfde verhaal. In ieder geval heb ik met de wedstrijdbanden met alle drie de auto's een 10,7 seconden als snelste tijd laten noteren en Arjan perste uit de Nissan een 11,1. Probleem met de rijders die weinig tot geen ervaring in Moers hebben zijn de banen 5 en 6, die moeten ze proberen te overleven.

Arjan had een echte pechdag, liet hij eerder op de dag al een lens van zijn camera kapot vallen, struikelde hij 's avonds over de kabels van z'n regelaar, waardoor alle drie de pluggen kaduuk waren. Gelukkig heb ik tegenwoordig een arsenaal aan pluggen, zekeringen en weet ik wat allemaal in m'n kist liggen (ik ga vaker met een brokkenpiloot racen), zodat het probleem ter plekke kon worden opgelost. Bananenstekkers heb ik nu in ieder geval niet meer, dus de heren moeten een beetje voorzichtig doen morgen. Laten we hopen dat het tijdens de race allemaal goed blijft gaan. Als de GT40 het haalt dan is het goed, want de reserve mobiel voor de Classic GT, een Ferrari 312PB is gewoon 7 tiende langzamer, dus die wil ik graag zover mogelijk van de baan houden. Voor de rest zien we het wel en gaan we plezier hebben. Er zal in ieder geval weer worden gegrild, ongeacht het weer, dus de inwendige mens zal weer niets tekort komen.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten