zaterdag 5 mei 2012

Slot-It Moers, race 5

De vijfde race van het Slot-It kampioenschap in Moers staat alweer in de geschiedenisboeken en het werd een waar spektakelstuk. Na de gebruikelijke routine van trainen, koffie en een boel gepraat kon worden gestart met de eerste heat. Er waren maar 16 rijders aanwezig, mede vanwege het feit dat maar liefst 10 reguliere rijders op de een of andere manier verhinderd waren. Helaas werd er ook nog eentje weggeroepen voordat hij zijn race kon rijden.

Lars en ik mochten weer in de eerste heat starten, waar we onze oude bekende Martin weer tegenkwamen, verder reed er nog een rijder mee die voor de eerste keer in Moers reed en eentje die pas een paar races in Moers heeft gereden. Martin mocht op baan 1 beginnen, Lars op baan 3 en ik op baan 2. Het was trouwens de eerste keer dat ik in Duitsland in een niet volle heat van 6 rijders ben gestart.

Na de start schoten de Audi's van Martin en mij weg en zo bleven we een aantal ronden vlak bij elkaar rijden, totdat het onvermijdelijke volgde, een uitvlieger en wel van mij. Lars reed op de vierde plaats rond en kon geen vuist maken tegen de andere drie rijders. Na de tweede stint lag ik inmiddels iets meer dan een ronde op Martin achter, maar die kreeg nu de banen 5 en 6 te verwerken. Ik mocht op baan drie rijden en had aan het einde van de stint een heel stuk van de achterstand goed gemaakt. Met Martin op baan 6 en ik op baan 5 kon ik het gat dichtrijden en de leiding overnemen, maar toen moest ik ook nog op baan 6 rijden. Na de vijfde stint had Martin de leiding weer overgenomen en was zijn voorsprong een halve ronde. Wat volgde was een zeer spannende laatste stint, waarin de jacht op Martin werd geopend. Het gat werd dichtgereden maar een uitvlieger gooide roet in het eten. Na nog twee uitvliegers was het bijna onmogelijk om Martin nog in te halen, toch kon ik het gat nog een stuk verkleinen, maar de tijd was om voordat het nog echt spannend werd. Martin won met 324, 14 ronden en ik werd tweede met 324,04 ronden, een verschil van tien baanstukken dus. Lars blijft veel moeite hebben met de banen 5 en 6 en verliest zo helaas veel ronden, hij werd uiteindelijk vierde in de heat met 311,68 ronden.

In de twee races na die van ons volgden nog een paar verrassingen, waardoor er nog een aantal rijders onder me eindigden en eentje onder Lars bleef. Het werd echter vanmorgen pas pijnlijk duidelijk wat het gevolg van m'n laatste twee uitvliegers was, degene die als vijfde is geëindigd had namelijk 325,68 ronden gereden en zonder die uitvliegers in de laatste stint was dat dus overbrugbaar geweest. Als telt echter niet en zo was de zevende plaats mijn deel, terwijl Lars als dertiende eindigde. Volgende maand zal het weer volle bak zijn en dan wordt het behalen van zo'n resultaten een stuk moeilijker.

We hebben in ieder geval weer een avondje slotrace plezier gehad en daarbij ook nog eens een zeer spannende race gereden en dat is voor ons nog altijd meer waard als de plaats die werd behaald. De uitslag van de race is hier te vinden en de actuele stand in het kampioenschap staat hier.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten