De tweede HvK 12 uurs race is alweer voorbij. Het was net als vorig jaar weer een geweldige racedag, wat voor voor ons het belangrijkste is. De verwachtte tweestrijd met team Rote Laterne uit Trier vond nooit plaats omdat ze met de eerste twee auto's nogal problemen hadden en er daarna nog twee leden vanwege omstandigheden nog werden teruggeroepen. De overige twee van het team, die niet uit Trier kwamen mochten gewoon doorrijden, met "onze" Paul als derde man en een auto die door Werner uit z'n koffer werd getoverd. Zo konden ze in ieder geval de race uitrijden. Dat geeft al aan hoe de onderlinge sfeer tussen de rijders is en hoe sportief het er aan toegaat, dat heb ik ook wel eens anders gezien.
Dan naar ons eigen team, we hebben gewoon super gereden en het functioneerde gewoon goed. Er werden stints van 32 minuten gereden, op zich al lastig genoeg om zo lang de concentratie vast te houden. Lars reed weer een paar super stints, waarin geen enkel duel werd geschuwd of uit de weg werd gegaan, Maurice liet weer eens zien dat hij zich zeer snel aan een baan kan aanpassen, en hij op reguliere racedagen in Moers zo in de top 15 mee kan rijden. Paul heeft veel bijgeleerd, zorgt dat de auto in de baan blijft en ondanks iets langzamere tijden, is dit zeer belangrijk, daarbij reed hij voor Team Rote Laterne een hele mooie stint met de moderne GT van Werner, waarbij hij Maurice zelfs vier ronden aan de broek gaf. Voor iemand die alleen op thuisbanen rijdt, moeite heeft om lang achter elkaar te rijden en pas de tweede keer in Moers reed, doe ik m'n petje af voor Arjan, hij reed gewoon een super race, wat goed is voor het zelfvertrouwen, waardoor het iedere stint beter liep. Over mezelf ga ik niet teveel zeggen, behalve dat het met de moderne GT niet goed liep, de auto deed niet wat ik ervan verwachtte, zodat de laatste drie stints met deze auto gewoon overleven was.
De auto's werden alle drie door mij geprepareerd, waardoor ik weer wat heb bijgeleerd. De Classic Ford GT40 was een heel nieuw ding voor me, maar ondanks dat en dat hij nogal vaak op drie wielen reed, deed hij het niet slecht, mede door problemen bij Team HvK konden we het eerste gedeelte van de dag op een vijfde plaats afsluiten. De Jaguar ging boven verwachting goed, ik mocht ermee op baan 6 rijden en zo'n goede stint heb ik nog niet vaak op baan 6 gereden. De auto hing goed aan het gas en bleef dit ook voor de rest van het tweede gedeelte doen. De Nissan was een misgreep, kap paste niet op het chassis, waardoor er veel werk aan was. Tegen de tijd dat de vierde stint verreden moest worden waren de banden al voor een gedeelte op. In deze stint begon de auto kuren te vertonen, door op rare manieren uit de baan te vliegen en tot overmaat van ramp begon het ding te haperen, om na weer een uitvlieger weer op normale snelheid te komen. Dit was duidelijk de laatste Nissan die ik van Slot-It heb aangeschaft, ze hebben namelijk betere auto's gemaakt.
De drie auto's met de certificaten.
Terugkijkend hebben we weer een schitterende dag gehad, veel gereden, lekker gegrild en heel veel gelachen. Natuurlijk ontbraken de gebruikelijke opmerkingen tussen het team Nederlanders en de Duitsers niet, wat het alleen maar leuker maakt. Om ervan af te zijn werd Arjan tot enige echte "Holländer" gebombardeerd, maar dat functioneerde ook niet echt. Ik denk dat we hem maar gewoon tot reserve Limburger omdopen zodat we vanaf nu weer kunnen zeggen "Limburger sind keine Holländer".
De uiteindelijke uitslag van de race ziet er als volgt uit:
1. Slotrop - 3198,14 Runden
2. SRCB - 3141,97
3. Mülheim - 3137, 81
4. HvT - 3081,19
5. HvK - 2987,72
6. Just for fun 2970,12
7. Rote Laterne 2811,50
Dan zijn er natuurlijk nog een aantal mensen die bedankt moeten worden en dan zullen we maar meteen beginnen met de nieuwste sponsor SenC Di Sign, die speciaal voor deze race 5 bandana's had gesponsord, waarvoor onze grote dank.
Nico, die de Nissan voorzag van een opvallend kleurtje.
Roadrunner Paul, die de Ford GT40 beschikbaar stelde, en als invaller van Team Rote Laterne diende
E&L Slotracing voor de Jaguar en de Nissan.
Arjan van het Silverdragon Circuit voor het bezorgen van SenC Di Sign als sponsor.
Maurice voor de dropjes en de paaseitjes (??).
Jimmy, die zelfs zonder aanwezig te zijn, altijd weer voor de nodige hilariteit zorgt.
Geert, van BangR Signs, voor de morele ondersteuning.
Tot slot natuurlijk onze gezinnen, die altijd weer te maken hebben met de "vreemde" hobby van hun ega's en papa's.
Tot slot nog een een keer dank aan onze teamgenoten Arjan, Paul en Maurice, want zonder hen kan Just For Fun niet aan zo'n evenement deelnemen.
Rest me nog af te sluiten met onze lijfspreuk:
JUST FOR FUN
Edje.
Weblogkoppen
4 dagen geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten