zaterdag 3 maart 2012

Slot-it Moers, race drie.

Op vrijdag 2 maart werd in Moers hun derde Slot-it race van het seizoen verreden. Voor Lars en mij was dit de tweede race van het seizoen omdat we in februari verstek moesten laten gaan i.v.m. de weersomstandigheden.

Ook dit keer mochten we weer in de eerste startgroep vertrekken en wel met 8 rijders. Er wer d als laatste namelijk een race gereden met 6 identieke Newman Porsches en daar konden de anderen natuurlijk niet in mee rijden. Voor mezelf was het, tot op de laatste twee stints na een dramatische race. Teveel uitvliegers en daardoor concentratie verlies, wat dan weer leidde tot onregelmatig rijden en nog meer uitvliegers. Het had er alle schijn van dat ik op de derde plaats zou eindigen en dat Lars wel eens voor me zou kunnen eindigen. Lars reed in de eerste vier stints een geweldige race. Hij kreeg echter de banen 5 en 6 als laatste voor z’n kiezen en viel daar door de mand. Met veel moeite reed hij beide stints zonder al te veel uitvliegers uit, maar het bleek dat hij te langzaam was. Edje reed z’n laatste twee stints op de banen 2 en 1 en wist nu wel de concentratie vast te houden en twee goede stints te rijden. De rondetijden lieten nog wat te wensen over, maar ook bij de, in deze race als grootste concurrenten geldende, Martin en Frank, liep het helemaal niet lekker en zo wist ik de race toch als winnaar af te sluiten voor Martin en Lars. In de tweede race lieten ook nog wat mannen steken vallen en zo eindigden daar nog twee rijders achter mij en zelfs in de laatste race reed er eentje nog minder ronden.

Lars eindigde als 14e en ik werd 11e.

Klik hier voor de uitslag en hier voor de stand in het kampioenschap.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten