zaterdag 24 maart 2012

NSR Classic kampioenschap race 3

De derde race in het NSR Classic kampioenschap zit er weer op. Helaas stonden er maar 12 deelnemers aan de start, waardoor er in twee groepen van zes werd gereden. Na een korte training van zowel Lars als mij hebben we nog buiten nog wat gekletst, het weer was er goed genoeg voor. Voor Lars was het de eerste keer dit jaar dat hij met de NR Classic aan de start verscheen. Lars besloot op advies van mij om met de gele reserve Ford MKIV te rijden, zelf reed ik met de nieuwere gele MKIV. We werden ingedeeld in de eerste heat. Lars begon op baan 6 en ik op baan 3.

Op de een of andere manier heb ik iets met in de eerste ronde uit de baan te duiken, waardoor ik ook nu weer van het begin af aan op jacht moest naar de concurrenten. De eerste had ik al vrij snel te pakken en ook Lars, die vierde reed had ik vrij snel ingehaald. Verder dan de vierde plaats kwam ik echter niet, want, Ulli, de man die derde lag, en waar ik al menig robbertje heb uitgevochten was in de eerste twee stints gewoon sneller. Lars had de vijfde plaats stevig in handen, mede door het feit dat de man op baan 6 pas voor de eerste keer in Moers aan de start stond. In de derde stint wist Ulli me op twee ronden te zetten, maar door constant rijden in de vierde stint wist ik de achterstand te beperken en zelfs nog een ronde terug te pakken. Ulli moest daarna op de banen 5 en 6 aan de bak en ik mocht nog op baan 2 en 1, dus het moest mogelijk zijn. In de tussen tijd bleef Lars z’n rondjes draaien, maar hij had de snelheid er niet echt in zitten om een bedreiging te vormen. In de laatste twee stints wist ik de ronde op Ulli goed te maken en hem nog 5 ronden aan de broek te rijden, dus het plannetje, gesmeed in de vierde stint werkte perfect. Uiteindelijk wist ik als derde in de heat te eindigen, Lars werd vijfde. In de einduitslag werd ik negende en Lars elfde.

De volledige uitslag van de race en de stand in het kampioenschap houdt u nog van ons tegoed.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten