zondag 20 november 2016

Workshop

Afgelopen vrijdag was E&L Slotracing geopend, maar na de race van de week ervoor was de opkomst mager te noemen. Alleen Geert melde dat hij zou komen, dus snel een berichtje gestuurd dat hij zijn, bij Pendleslot aangeschafte, resin Ford Anglia's mee kon nemen, zodat we ze eens nader konden bestuderen voor de opbouw. In de tussentijd ben ik aan de gang gegaan met het door Arjan gedoneerde chassis van zijn NSR Corvette. Dit wilde ik proberen recht te maken, doormiddel van een metalen plaat, magneten en kokend water. Of het gelukt is weet ik niet, het chassis is in ieder geval niet gesmolten, maar voelt erg buigbaar aan. Ik weet niet of dit bij de originele chassis ook zo is.

Gekookt chassis....!!

 Voor wat betreft de Anglia's zijn we weer een stukje verder, van eentje zijn de gietbramen van zowel het PCS32 chassis alsook de kap verwijderd. Helaas had ik niet alle materiaal voorhanden om verder te kunnen, dus hebben we de magneet uit Geert zijn Deane Wood replica Saloon Stockcar gehaald en daarna nog enkele rondjes gereden.

Saloon Stockcar replica Deane Wood.

Dit alles beviel zo goed dat het mee  aanspoorde om op zaterdag mijn Scalextric Escort en Camaro en de SCX Escort van rubber bandjes te voorzien. Helaas bleek van de Camaro een houder van de achteras te zijn gebroken, dus de velgen eraf gehaald, Paul een berichtje gestuurd en weer blij gemaakt, hij krijgt de rest van de onderdelen. De achter velgen zitten inmiddels op de Escort, waardoor die alweer een andere look heeft gekregen.

Cadeautje voor Paul.


De Escort. De velgen van de Camaro lijken enigszins op Minilite velgen die onder een race Escort horen.

Inmiddels zijn de bandjes op maat geslepen en kan ik zeggen dat de Escort super gaat. Ook de SCX Escort, die eerder al werd voorzien van een Slot- It motor loopt en ligt goed. Van deze sleutelavonden gaan we zeker vaker doen en wie weet ook een paar race avonden met historische toerwagens.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten