woensdag 16 november 2016

Kort nieuws

De BRM Simca 1000 en NSU TT op schaal 1:24 zijn sinds enkele weken verkrijgbaar. In eerste instantie zat ik te denken om van ieder een auto aan te schaffen om zo een leuke klasse erbij te hebben voor het Zooitje Ongeregeld, iets als de “kampf der zwergen” uit het ADAC Youngtimer kampioenschap. Met een prijs van €115,- zijn de auto's scherp geprijsd, maar dat heb ik er op het moment niet voor over.

Paul en Lars hebben de afgelopen weken hard getraind met hun Slot-It Ford GT40's. Deze zijn nu voorzien van Thunderslot slicks en beiden liepen tegen het probleem van teveel grip aan, wat betekende dat de auto's graag willen kiepen. Beiden hebben ze dit nu ook enigszins onder controle, maar de tijden komen nog niet aan die van de Thunderslot Lola T70 van Edje.

Het reglement voor de Classic GT's is aangepast en wel op het punt van het gebruik van lood om de wegligging van de auto te verbeteren. Dit is nu toegestaan, dit omdat de Thunderslot Lola een dermate goede wegligging heeft dat het vooral voor de heren met een Slot-It Classic niet te doen is om deze bij te houden.

Ik zal op zaterdag 3 december een bezoekje brengen aan 1 zu 24 slot te Düsseldorf, waar een race van de Rhein- Erft Youngtimer Cup plaatsvindt. Dit is een 1:24 klasse waarin alleen Youngtimers zijn toegestaan en ik zit er hard aan te denken om hier in 2017 mijn geluk eens in te gaan beproeven. In eerste instantie met leen auto's, maar op termijn met een eigen auto. Deze auto's zijn met een prijs van rond €250,- niet goedkoop, vandaar ook mijn keus om voorlopig van de BRM auto's af te blijven. Het kampioenschap wordt verreden in het Rhein- Erft Kreis, op banen die niet allemaal in de buurt liggen, maar met een race of zes in het seizoen is dit nog te doen.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten