zaterdag 13 augustus 2016

Thunder Slot Lola T70 MKIII, eerste indruk

Eindelijk is hij er dan de Lola T70 MKIII van Thunder Slot. Het heeft even geduurd maar afgelopen woensdag kwam een mailtje van Slotracing2go voorbij dat de auto binnen was. Donderdag na het werk werd deze meteen besteld en zaterdag kwam, zoals ik van Slotracing2go gewend ben, de auto binnen en ik moet zeggen dat Giovanni Montiglio, die eerder een van de drijvende krachten van NSR was, een pracht van een auto heeft neergezet.

De eerste indruk van de buitenkant van de auto is dat hij gedetailleerder is dan de Classic van NSR, daar wil ik wel bij vermelden dat het nog steeds geen Slot-It is, die zijn toch net iets beter. Voor mij maakt het niets uit, want ik heb het ding om te racen, daar waar hij in eerste instantie voor is gebouwd.


Zoals jullie zien heb ik gekozen voor de Bonnier/ Axelsson auto, die in 1968 werd ingezet tijdens de BOAC 500 op het circuit van Brands Hatch. Nadat ik de auto uit de verpakking had gehaald vielen meteen drie dingen op.

Er zit namelijk geen magneet in het chassis en het geheel was voorzien van Torx schroefjes, iets dat ik dan weer een nadeel vindt. Gelukkig kreeg ik die dingen gewoon met de NSR inbus los en toen bleek meteen dat de auto gebouwd is om te racen, de schroefje van de kap zijn metrisch waardoor de kap mooi afgesteld kan worden. De tandwielen zijn van plastic, iets waarvan nog blijken of dit stevig genoeg is, ik heb wel al gekeken of de NSR onderdelen op de as passen en dat kan, dus het geheel is om te bouwen naar metalen tandwielen.


De voorwielen zijn van plastic, maar dit hoeft geen probleem te zijn, is het over algemeen bij de andere auto's die ik heb ook niet. De vooras is ook in hoogte te verstellen om zo een betere wegligging te krijgen. Verder viel nog op dat de motor met twee schroefje in de motormount vast zit, zodat deze absoluut niet kan bewegen. Om het geheel af te sluiten heb ik de auto eens gewogen en hij blijkt 63 gram te wegen. Of hier nog met lood aan gewerkt moet worden weet ik niet, maar ik wil de auto eigenlijk zo uit de doos gaan rijden, ook met het oog op het feit dat ik voor het Zooitje Ongeregeld een nieuw regelement uit wil werken, voor wat betreft de Classic GT's.

Hier nog enkele foto's van de auto.

Ik was niet de enige die graag een foto wilde hebben.

De voorkant.....

.....en de achterkant.

Print op het bandje.

De bovenkant. Vergroot de foto en dan zie je Chevrolet op de kleppendeksel van de motor staan.


Komende week zal de auto voor de eerste keer aan de tand gevoeld worden op de baan, waarvan later weer verslag op deze blog.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten