zaterdag 20 augustus 2016

Eerste rondjes Thunderslot Lola T70 MKIII

Voor wat betreft het op orde maken van de baan was het weer makkelijker gezegd dan gedaan, kort samengevat, de computer voor de tijdmeting heeft het begeven, dus er zijn nog geen actuele tijden van de Lola te melden. Wat ik wel kan melden is dat de auto net zo goed rijdt als dat hij eruit ziet. Ik heb nog nooit een slotcao gehad die zo uit de doos zo goed presteert. Het enige wat echt nodig was, was het afstellen van de vooras en daarna ging het ding als de spreekwoordelijke brandweer. Na nog wat basic afstel werk ging het ding zelfs nog beter en dat zonder echt eens serieus ermee te rijden. Ik ben in ieder geval blij dat er niet meer zo met lood hoeft te worden geknoeid en dat de zaken ook beter afgesteld kunnen worden door het gebruik van andere schroefje e.d.

Over lood gesproken.......

Geert was ook aanwezig en wilde z'n Scalextric Lotus Cortina testen, dus baanspanning terug naar 9 Volt, auto uit elkaar gehaald, magneet eruit, stukje lood erin en.......probleem, de kap paste met geen mogelijkheid meer. Uiteindelijk heb ik het ding na een dik kwartier kijken, zagen en schroeven er weer op gekregen. Ik vraag me af waarom de "grote" merken in slotrace land zo'n overdosis aan kabeltjes, stekkertjes, printjes en lampjes in zulke kleine auto's proppen, vooral Carrera en Scalextric zijn hier meesters in. Ik begrijp dat ze alles willen voorbereiden voor ombouw naar digitaal racen, maar dit soort acties zijn gewoon lachwekkend. Een minder ervaren slotracer, die wel een auto uit elkaar draait, zet 'm zo terug in elkaar dat het chassis wel moet breken, met alle extra kosten van dien.

Rest me nog te melden, dat wanneer er tijden zijn van de Lola, deze hier weer worden geplaatst en het allerbelangrijkste, het bedanken van Laurens de Wolf, ook wel bekend als de PC dokter, van Wolf Computers, die voor mij bezig is met een oplossing voor het computer probleem. De website van Wolf Computers is te vinden door hier te klikken.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten