zaterdag 18 augustus 2012

NSR Classic in Mülheim

18 rijders waren aanwezig om onder tropische temperaturen aan de race in Mülheim te beginnen. Ik heb maar alleen op de banen 2 en 6 getraind en vond het daarna wel goed, de wegligging was goed genoeg en deze race werd toch gebruikt om de baan beter te leren kennen.

Lars en ik mochten beiden in de tweede heat starten, dus we kwamen weer eens rechtstreeks tegen elkaar uit met de NSR Classics. Lars zal zelf zijn eigen stukje schrijven, dus hier mijn relaas. Eigenlijk was het voor mij een eenzame race, na de start gingen drie rijders er meteen vandoor en kon ik de vierde plaats innemen. De twee achter me konden, net zoals ik het tempo van de eerste drie niet kon volgen, niet met me mee rijden. Hierdoor had ik een rustige race op de vierde plaats en was het zaak te proberen zo veel mogelijk ronden af te leggen. Dat lukte goed want aan het einde van de race had ik negen ronden meer gereden als de vorige keer en had maar een rijder uit de eerste heat voor me staan. Helaas wisten alle zes de heren uit de laatste heat meer ronden af te leggen, zodat ik uiteindelijk op de elfde plaats algemeen ben geëindigd.


Het startveld in onze groep, Edje op baan 2 en Lars op baan 4.

Hier volgen de belevenissen van Lars. Tijdens de training merkte ik al dat het beter zou gaan ik reed snellere tijden dan de vorige keer. Ik mocht in heat 2 starten. Ik maakte gelukkig geen valse start. Na de start lag ik 5de en probeerde uit te lopen. Het duurde best lang om 1 ronde uit te lopen en toen ik op baan 5 en 6 moest lag ik 3 rondjes voor. Ik moest nog goed doorrijden om hem voor te blijven dat lukte en ik werd 5de in de heat. In totaal werd ik 15de.

De uitslag van de race is hier te vinden, de stand in het kampioenschap staat hier.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten