vrijdag 10 augustus 2012

Circuitdag Zolder

Vandaag kon ik eindelijk mijn verjaardag cadeau gaan verzilveren. Om 12.30 uur moest ik me in pitbox 20 van het Circuit van Zolder melden. Zo gezegd , zo gedaan, we waren wat vroeger en zo kwam het dat ik al vrij vroeg aan de bak mocht. Lars mocht ook even plaatsnemen in een auto, zodat we een paar foto's konden maken.



Ik mocht rijden met een BMW uit de 3 serie en of het zo moest zijn mocht ik met de enigste Limburgse instructeur rijden. Dat betekende dat we beiden geen buitenlands hoefden te praten, maar gewoon onze eigen taal.


Edje met badmuts.

Als eerste mocht ik zelf een drietal rondes rijden. Na het eerste rondjes was het einde sessie en mocht ik niemand inhalen en dus werd er redelijk langzaam naar de pits gereden. Na een soort van drive through penalty ging de rit verder en na eens even te hebben gepolst mocht ik nog een rondje extra rijden. Daarna ging het weer de pits in om te ruilen en een drietal ronden met de instructeur mee te rijden.


De gordel nog iets strakker.

Instructeur Rico gaf 'm flink van jetje tijdens zijn ronden en daar merkte ik dat ik nog lang niet alles uit de auto had gehaald, maar dat mocht de pret niet drukken.


Lars heeft deze foto gemaakt tijdens mijn laatste rondje.

Ik heb een leuke middag gehad en op korte tijd geleerd dat racen op een circuit niet iets is van instappen en gaan. Er reden een aantal snelle auto's rond en het is even schrikken als je ineens door Porsche in racetrim voorbij wordt gescheurd, dus goed opletten hoort er ook bij. Ik wil Jolanda en Lars bedanken voor het leuke verjaardag cadeau en natuurlijk ook ANR Group en Rico voor de leuke middag.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten