zaterdag 21 juli 2012

NSR Classic in Mülheim

Vandaag hebben we voor de eerste keer sinds lange tijd weer een wedstrijd met de NSR Classic gereden. Plaats van handeling was de nieuwe locatie van Slotracing Mülheim. Het was even zoeken, maar bij binnenkomst was al meteen te zien dat de heren niet stil hebben gezeten. Een ruimte die een keer of vier groter is al hun oude locatie en de baan die ze eerst hadden is op een aantal punten veranderd, waardoor ze nu een stuk uitdagender was geworden. De nieuwe locatie zit op de derde etage van wat eerst een drukkerij was en is van alle gemakken voorzien.

Voor de gelegenheid hadden zich 22 rijders ingeschreven zodat er in vier groepen werd gestart, twee van vijf rijders en twee van zes rijders. Lars mocht in de derde race rijden en ik moest tussen het geweld van de snelsten meerijden. Dit alles kwam door de stand in het kampioenschap en het niet kunnen rijden van een viertal rijders uit de top 10. Voor de goede orde, voor deze race stond ik op de negende plaats in het kampioenschap.

Lars moest erg wennen aan de baan en kon in zijn race geen potten breken, hij moest halverwege nog van auto wisselen, omdat de Ford GT geen stroom meer kreeg, de rest van de race heeft Lars met de Porsche 917 gereden. Hij finishte in de race als zesde.

Voor mij ging het niet veel beter, ik kon het tempo van de concurrenten absoluut niet volgen en reed eigenlijk maar wat verloren rond. Het is wel waar dat als je met snellere tegenstanders rijdt, je zelf ook beter rijdt en hier heb ik zoveel mogelijk voordeel uit proberen te halen. Ik sloot de race als zesde af, maar in de totaalstand rolde er toch nog een 15e plaats uit. Lars werd 21e. De uitslag van de race is hier te vinden. de actuele stand in het kampioenschap is hier te vinden.

Slotracing Mülheim is in ieder geval weer terug en we gaan er in de toekomst waarschijnlijk vaker een race rijden.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten