zondag 15 april 2012

Workshop update

De afgelopen week is er vanwege griep niet veel gedaan, tot gisteren. Omdat ik niet naar Nico kon gaan met het kapje van de 12 uurs Nissan en hij toch in Herkenbosch was is hij het kapje komen ophalen. Hij heeft tevens een kapje van een NSR MKIV meegenomen, dat helaas na drie races al kapot bleek te zijn. Van de schroefverbindingen in het kapje waren er twee gebroken. Nico kan nu naar hartenlust oefenen op het kapje. De kapjes van de MKIV zijn inmiddels verwisseld en de overgebleven onderdelen zijn nu reserve onderdelen, dat is dus gewoon een compleet MKIV chassis.
Vandaag ben ik begonnen met de opbouw van de Slot-It GT40 van Paul. Die zal tijdens de 12 uurs race in Moers als eerste worden gebruikt. De achterwielen zijn inmiddels voorzien van de grijze Ortmann bandjes en deze hoeven alleen nog maar geslepen te worden. Als eerste zijn de kabels weer langer aan gestript, dit om een soort veereffect te creëren aan de slepersschoen. Het chassis is aan de voorkant voorzien van lood, dit om de lastige passage in de baan van Moers het hoofd te bieden. Vooralsnog ligt er nergens anders lood, omdat de sidewinder opstelling van de motor in principe de zaak in balans moet brengen.
Het chassis tijdens de opbouw.

Hierna heb ik de pinion een beetje verder naar buiten getrokken en het kroonwiel omgedraaid. Met het omgedraaide kroonwiel liep dit wel heel erg op de kant van de pinion. De motor is vastgezet met twee van de kleine inbusschroefjes van Slot-It. Na het smeren van de tandwielen en de lagers was het tijd voor een proefrit op de E&L Raceway en daar bleek dat de auto gewoon supersnel is. Toegegeven, hij is een beetje bruut met optrekken en remmen, maar met de ACD regelaars kan dit netjes worden afgesteld. De eerste bevindingen zijn dat deze auto op onze baan mee kan houden met de NSR Classics, dus dat zal Paul voor de toekomst gunstig stemmen.
De opgebouwde auto.

De volgende stappen voor de 12 uurs race zal pas later worden gezet als de Nissan helemaal gespoten is en na de race bij Arjan als de Jaguar XJR9 klaar is voor ombouw.

Edje.

2 opmerkingen:

  1. Haha, heb ik dus dan ook een goede auto voor de Classic GT races bij jou

    BeantwoordenVerwijderen