zaterdag 21 april 2012

NSR Classic race 4.

De vierde race van het NSR Classic RheinRuhr kampioenschap is alweer verreden. Er waren 12 rijders aanwezig in Moers, 3 meer dan er aanvankelijk waren aangemeld. Omdat er gewacht moest worden op een paar rijders kon er lang worden getraind of natuurlijk koffie worden gedronken. In ieder geval heb ik de Slot-It GT40 ook even aan de tand kunnen voelen en dat ging zeer goed, een rondje van 10,6 seconden is het snelste dat ik ooit in Moers heb gereden, dus dat ziet er goed uit voor de 12 uurs race.

Terug naar het hoofddoel van de dag, de race met de NSR Classics. Lars koos dit keer voor de Porsche 917, terwijl ik met de omgebouwde Ford MKIV aan de start verscheen. Omdat er een aantal rijders in de top tien niet aanwezig waren, mocht ik met de grote kanonnen meerijden. Die moesten als eerste aantreden, omdat er nog een paar rijders uit de tweede groep niet aanwezig waren. Dit keer ging het allemaal wat beter dan tijdens de vorige race, er werd minder uit de baan gevlogen en op de banen 5 en 6 zat het met de rondtijden ook beter, dit bleek later weer van pas te komen. De eerste 4 stints lag ik zesde en was het zaak de schade ten opzichte van de naaste concurrent, Holger, te beperken. Hij komt op de banen 5 en 6 niet goed weg en die kreeg hij als laatste voor de kiezen, terwijl ik die al meteen had gereden. Met nog twee stints te gaan had ik twee ronden achterstand op Holger, maar het ging precies zoals verwacht, de twee ronden waren na de vijfde stint weggewerkt en in de laatste stint heb ik Holger nog op zes ronden gereden. Uiteindelijk bleef ik op 320 ronden steken.

Lars reed in de tweede heat z'n eigen race, maar leek er niet echt bij te zijn. Op de een of andere manier lukte het niet en Lars reed de hele race achter de feiten aan en kwam uiteindelijk op 307 ronden uit.

In de uitslag eindigde Lars als 12e en ik als 8e. De gehele uitslag houdt u nog van ons tegoed.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten