zaterdag 9 oktober 2010

Leuke race in de Slot-It klasse

Nadat ik op woensdag de auto zelf had geprepareerd mocht ik van Lars in de TicTac Porsche 962KH aan de tweede clubrace in de Slot-IT group C klasse deelnemen. Tijdens de training bleek al snel dat de auto aardig mee kon komen, dus er werd besloten om maar eens voor het echie aan te treden. Van te voren was al bekend dat het heel moeilijk zou zijn om de mannen die met de spons bandjes rijden bij te kunnen benen, het echte gevecht zou dus gaan tussen de enige drie rijders die op PU bandjes stonden. Lars stond in een andere heat ingedeeld, dus zou het rechtstreekse PU gevecht tussen Paul en mij gaan. Met een uitvlieger in de eerste bocht begon het natuurlijk niet echt lekker, maar voordat de eerste stint was afgelopen had ik aan de stok met Paul en wel om de eerste plaats. Hierna kwam Speedy aanzetten en daar was geen houden aan. Laurens kwam op een gegeven moment ook steeds dichterbij en ook tegen hem kon ik op de PU bandjes niets uitrichten. In de laatste stint lukt het Paul om dichterbij te komen, dus consolideren was het devies. Hierdoor kon ik voor Paul blijven en de race als derde afsluiten.

Voor Lars begon de race voorspoedig, in de eerste stint wist hij zelfs even om de koppositie te strijden, maar na de eerste baanwissel ging het helemaal fout. Hij had tijdens het monteren van de auto een schroefje niet goed vastgezet, zodat de as in het kroonwiel op en neer begon te lopen. Als een volleerd monteur werd de auto van de baan gehaald en gerepareerd en nog voor dat de derde stint begon stond Lars weer terug op de baan. Het kwaad was toen echter al geschied en hij kon de opgelopen achterstand niet meer goed maken. Indien we met z'n drieën zo blijven rijden, zullen het nog heel spannende races worden in deze klasse. Deze avond mocht ik me de beste van de PU rijders noemen. Tim gaf maar weer eens aan waarom dat hij zo langzamerhand bij de nederlandse top in het slotracen begint te horen, door de avond als winnaar af te sluiten, doch niet voordat z'n pa Bob hem het vuur na aan de schenen had gelegd en door eigen uitvliegers de overwinning verspeelde. Woensdag volgt voor de rest van de club het vervolg van deze race.

Uitslag:

1e Tim Young 141 03:36,222 Spons
2e Bob Young 140 03:32,966 Spons
3e Speedy 140 03:37,809 Spons
4e Maurice Fliescher 134 03:32,331 Spons
5e Stan de Wolf 134 03:38,476 Spons
6e Laurens de Wolf 133 03:31,872 Spons
7e Edwin Clout 132 03:33,628 PU
8e Paul van Nuil 131 03:31,014 PU
9e Arjan Biekens 122 03:30,110 Spons
10e Lars Clout 119 03:32,169 PU

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten