dinsdag 26 oktober 2010

Druk weekend voor E&L

Komend weekend staat voor E&L slotracing geheel in het teken van slotracen. Drie dagen achter elkaar zijn we aan of naast de baan te vinden. Op vrijdag begint het al als de tweede race in de Mini-Z clubklasse wordt verreden, althans het ligt eraan op welke baan dat wordt gereden.

Op zaterdag zakken we dan af naar Mönchengladbach, waar we deel zullen nemen aan een Slot-It toernooi. De opzet is zoiets als bij het WK voetbal met een groepsfase en daarna een knockout fase. De regel “eruit is eruit” wordt gehanteerd, dus dat maakt het extra spannend. Er wordt gereden met auto’s opgebouwd volgens het HvK regelement. Ik heb een foto van een paar bekers gezien en daar zou er best eentje van op m’n kast passen, maar dat is ijdele hoop, waarschijnlijk. De eigenaar van de baan rijdt niet mee, maar de winnaar van het toernooi mag een super finale tegen hem rijden. Hij heeft beloofd dat hij de winnaar, als die verliest, niet z’n trofee zal ontnemen. Ik verwacht hier weer net zo’n gezellige race als eerder dit jaar.

Op zondag hoeft ik niet te rijden, maar zal ik de taak van wedstrijdleider annex commentator vervullen tijdens de Euroslotracing 12 uurs race. Dit betekend min of meer dat alle aanwezigen 12 uur lang het gezever van mij aan moeten horen. Ik ben zeer vereerd dat ik door de organisatie van dit evenement ben gevraagd of ik dit wil doen. Lars gaat mee als hulpje, invaller en manusje van alles.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten