zondag 18 april 2010

Shoppen in Duitsland

Gisteren ben ik met Lars en Paul eens gaan shoppen in Duitsland, om precieser te zijn bij Jaspeed in Wermelskirchen-Dhünn. Wermelskirchen ligt in het Bergische land, een minuut of 20 rijden achter Keulen. Daar heeft uitbater Guido een leuke winkel ingericht. Deze ligt vast aan een klein appartementencomplex. In de winkel bevindt zich een Carrera baan, waar op vrijdagavond door een club met schaal 1/24 slotcars wordt gereden. Verder zijn er zeer veel auto's te vinden in schaal 1/32.

De bedoeling van de reis was om eens te gaan kijken voor auto's en tuning materiaal voor het nieuwe seizoen bij Euroslotracing. Voor Lars is inderdaad materiaal gekocht en hij nam zelf nog een Scalaxtric COT Nascar mee, iets wat ik dan ook nog heb gedaan zodat we twee dezelfde auto's hebben om thuis mee te boenderen.


De twee COT Nascars voor op de thuisbaan.

Zelf was ik van plan om een Spirit BMW2002 TI om te bouwen voor de open klasse, maar bij nader inzien is dit geen goed idee. Ik heb daarom maar gekozen voor een Scalextric Camaro Z28, eenzelfde auto als waar Paul mee gaat rijden. Omdat we beiden iets hebben van "laat de auto's maar zo standaard mogelijk" zullen ze op dezelfde wijze worden getuned en blijft alles standaard.


Camaro Z28.

We zullen daardoor echter wel met Ortmann bandjes moeten rijden, want Odes, waar ze volgend seizoen mee op de club willen gaan rijden, maakt voor 1/32 maar vier soorten bandjes, daar waar Ortmann er voor elk model wel heeft. In ieder geval wil ik nu ook nog eens wat tijd aan de Carrera Capri gaan besteden om te kijken of ik deze competatief kan maken om tegen de Camaro te racen.

Ik kan eenieder een bezoekje aan Jaspeed aanraden, je wordt er hartelijk ontvangen, Guido spreekt en verstaat vrij aardig Nederlands en je kunt er gerust een hele tijd om krijgen met ouwehoeren. We kregen zelfs iets te drinken van Guido, kortom een zeer hartelijke man. Hij heeft ons in ieder geval uitgenodigd om een biertje te komen drinken als ze hun 24-uurs race rijden, iets dat ieder jaar weer een schitterende happening moet zijn, waar winnen op de tweede plaats komt en gezelligheid op de eerste.

Edje.

1 opmerking:

  1. Late april grap, ed een nascar. Ik heb er ook een keer over nagedacht, deze zijn inderdaad best mooi!

    BeantwoordenVerwijderen