Nu het huidige seizoen bijna tot een einde is gekomen is er al begonnen met het tunen van de auto’s van het seizoen 2010/2011. Voor Lars is in de open klasse gekozen voor de Mosler MT900 die op een HRS chassis is gemonteerd. Deze is nu nog voorzien van de oranje Slot-It motor, maar zal voor deze klasse worden voorzien van een NSR King 21.500 rpm. Evo motor. Er zit een 10 tands pinion op de motor en de auto is voorzien van een 26 tands kroonwiel.
Het geheel is nu voor testdoeleinden in de Corvette C5R gebouwd en er is inmiddels al mee getraind. De auto heeft met deze overbrenging een topsnelheid van 34 km/uur, waar dan wel weer een mindere remkracht tegenover staat. Lars zal hier nog aan moeten wennen, want het reageert geheel anders dan in de configuratie die hij gewend is. Mocht het opschroeven van de remkracht niet helpen dan zal er nog eens wat met andere overbrengingen worden geëxperimenteerd. In de Mosler zal het straks allemaal beter kloppen omdat die een betere wegligging heeft en wat meer vergevingsgezind is dan de C5R.
Edje.
Weblogkoppen
4 dagen geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten