Na de race van vier juli heb ik meteen even onderhoud aan de BRM Escort gedaan. Maar eerste even een recap van hoe ik voor mij de race heb ervaren.
Het was al snel duidelijk dat de veranderingen aan de auto een goede zet waren. Zoals jullie hebben kunnen zien had ik da bandjes een stuk kleiner geslepen, dit om het zwaartepunt van de auto te verlagen en eerder op topsnelheid te kunnen zijn. Beiden is gelukt, de auto is nu eerder op snelheid en de wegligging is een stuk beter. De wegligging is zo goed, dat hij precies past bij wat ik graag wil in een slotrace auto, namelijk een combinatie van goede grip, met toch de mogelijkheid tot gecontroleerde drifts.
Doordat dit nu helemaal goed was, heb ik me kunnen concentreren op het afstellen van de regelaar en het vinden van plaatsen op de baan waar nog tijd gewonnen kan worden. Het resultaat was een mooie race, zonder het drama van mei.
De dag na de race is de auto uit elkaar gehaald. De tandwielen, het chassis en de kap zijn schoongemaakt. De tandwielen zijn ook al gesmeerd voor de volgende race.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten