zaterdag 7 april 2018

VLN Langstrecken Meisterschaft 2. rennen

Nu heb ik eindelijk voor de eerste keer een race uit het VLN Langstrecken Meisterschaft bezocht. Ik was dit al een jaar of vijf van plan dus het werd eens tijd.

De auto heb ik bij streckenabschnitt Brünchen geparkeerd en van daaruit ben ik gewoon eens beginnen te wandelen. Tijdens de kwalificatie ben ik naar rechts gelopen in de richting van de Karussel.


Hier heb ik enkele foto's kunnen schieten, alhoewel de kwaliteit dit keer zeer te wensen overliet. Ik moet toch wat meer gaan oefenen.

Audi R8 GT3.


AMG GT3

Daarna heb ik niet zo'n slimme beslissing genomen, namelijk het oplopen van de welbekende steilstrecke. Dit was korter, maar daar betaal ik nu, na thuiskomst nog de prijs voor.

De Steilstrecke

Na de start van de race ben ik vanuit de parkeerplaats naar links gelopen, tot aan Pflantzgarten, het was inmiddels zo druk dat het maken van foto's niet echt meer lukte. Er zitten net te weinig ramen in de hekken.

De VLN bestaat uit meerdere klassen, hier een auto uit de TCR klasse.

Na een flinke wandeling gebeurde er niet ver van mij vandaan nog een crash nadat een GT3 Lamborghini iets te laat op de rem ging tijdens een code 60 situatie. Hij ramde een BMW die er niet al te goed vanaf kwam.

De geramde BMW.

Dan nu het belangrijkste. De kosten vielen reuze mee, 8 Euro voor een parkeer ticket. Daarvoor was de gehele Nordschleife gratis te bezoeken. Alleen voor het GP Circuit moet nog 15 Euro worden betaald, dan mag er echter wel deelgenomen worden aan de pit en trackwalk en mag er gebruik worden gemaakt van diverse tribunes.

Voor meer foto's klik op deze link.

Kortom, een leuk dagje autosport op het meest iconische circuit ter wereld.

Edje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten