Daar stonden diverse klassen aan de start met als hoofdmoot de Historic GP cars (jaren 20 tot en met 60) en de FIA Masters of F1 (jaren 70 en 80). Voor de rest stonden een keur aan GT's en toerwagens aan de start en dat alles voor een schappelijke €25,- en €5,- parkeergeld.
Hoe ziet zo'n dag er dan uit. Om 5.30 uur sta ik op, ik neem 's morgens graag de tijd om alles te doen. Om 7.00 uur rijdt ik weg en haal ik Geert op, waarna we tussen 8.00 en 8.15 uur op het Circuit aankomen. Daar houdt ik de Walen altijd even voor de gek, dat is inmiddels traditie geworden. Daarna lopen we ofwel door het paddock of meteen de Raidillon omhoog, waar we de eerste foto's maken. Via Kemmel gaat het dan door Les Combes naar Rivage, de beste plaat om foto's te maken. Tussen de races door vervallen we dan in de rol van Statler & Waldorf en discussiëren we over alles wat zich in de stockcar racerij afspeelt, en dat kan best wel eens botsen. Aan het einde van de dag lopen we dan terug naar of het paddock, waar we iets eten, of zoals gisteren meteen naar de auto, waar we vervolgens drie kwartier in de file hebben gestaan bij Verviers.
Kortom, het was weer een gezellig dagje autosport en het weer was niets eens half zo slecht.
Als je dan een historische race auto hebt, dan ook een historische bus om een en ander te vervoeren, in dit geval een Opel Blitz.
Overzicht van de startopstelling van de eerste race.
Close up van het kantoor in een Lola T70.
Deze twee gasten leverden een race lang duel om de eerste plaats in de toerwagens onder 2 liter.
De FIA Masters, een klasse waar de oordoppen wel gebruikt moeten worden, dus niet zoals in de moderne F1 racerij.
Voor meer foto's van de racedag kunt u hier klikken.
Edje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten