Komende zaterdag wordt er weer geracet
op de E&L Raceway. Anders dan anders zal er nu niet met de NSR
GT3 auto's worden gereden, maar met Classic GT's. Dit is onze
sleutelklasse, waar veel is toegestaan om zodoende een gevarieerd
deelnemersveld aan de start te krijgen, maar blijkbaar lukt dat niet
helemaal. Is het normaal een bende Corvette's tegen een Aston Martin,
zal het nu een troep Fordjes tegen een Lola worden. Ik moet er wel
bij zeggen dat het Fords van een gevarieerd type betreft dus er zit
wel wat variatie in.
Het deelnemersveld zal er als volgt
uitzien. Geert en Niels rijden beiden met een NSR Ford MKIV, die op
NSR slicks staan. Paul en Lars rijden beiden met een Slot-It Ford
GT40 op Thunderslot slicks, Arjan rijdt met een GT40 variant van NSR
met Slot-It multi purpose slicks en Edje tenslotte zal starten met
een Thunderslot Lola T70 op Thunderslot slicks.
Na tests is gebleken dat de Thunderslot
slicks enorm veel grip hebben, iets waar de Thunderslot auto wel mee
om kan gaan, maar de Slot-It auto's worden in veel opzichten
ongeleide projectielen. Dit opent natuurlijk de deur voor de andere
deelnemers, die op bandjes met iets minder grip staan, maar met
auto's die hierdoor beter te controleren zijn. Uit diezelfde test is
inmiddels gebleken dat de Lola in goede handen verschrikkelijk snel
is. Zowel Edje als Lars hebben er al super tijden mee gereden, maar
ook dat ding is niet geheel baanvast, dus voor Edje wordt het
opletten. Ondanks dat zal de Lola de maatstaf zijn en mogen de andere
heren proberen om Edje van de overwinning af te houden, maar zeg
nooit nooit.
Het wordt in ieder geval weer een leuke
middag slotracen.
Edje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten