Zo kun je je balaclava versieren.
De entree voor de zaterdag was €30,- en voor dat geld mocht dan ook alles worden betreden. Hoogtepunt van de dag was de 6 uur durende endurance race voor historische auto's. Het programma begon echter met de Formula Junior, die met een groot veld aan de start stonden. Het ging hier ook meteen in de eerste ronde mis toen een deelnemer boven op de Raidillon hard de bandenstapels in dook. Gelukkig kwam de coureur er zonder kleerscheuren vanaf, maar z'n auto zag er minder fraai uit.
Oeps momentje in de Formula Junior.
Er reden over de gehele dag verscheidene klassen, waarvan er enkele zeer vol waren, maar helaas ook enkele niet vol genoeg. De Historic Grand Prix Association heeft altijd een volle klasse en het was weer een genot om deze auto's te zien en natuurlijk te horen.
Het blijft een imposante auto, de Scarab F1.
Voetje van de vloer en toch als tweede eindigen.
Voor mij was het hoogtepunt van de dag toch wel de toerwagenklasse en dan specifiek de auto's onder de twee liter. Hier gingen een aantal Lotus Cortina's en Mini Coopers dermate met elkaar in gevecht dat ze de imposante Ford Capri RS3100, op zich een mooie auto, deden vergeten. Deze mannen trokken alles uit de kast en voor mij was het de race van de dag.
Het begon allemaal in de eerste ronde tussen Cortina en een Alfa, daarna was het alleen maar close racen en kwamen de Alfa's niet meer aan bod.
Om 18.00 uur besloten we, na het verorberen van een frietje met frikadel, om naar huis te gaan. We hebben dus de eerste twee uren van de zes uurs race gezien en vonden het wel welletjes, we waren immers ook al vanaf 8.30 uur op het circuit.
Het was weer een gezellige dag autosport, waarbij de kwaliteit van auto's de €30,- alleen al waard is. Alleen moet de cateraar de frikadellen niet meer op een warmhoudplaat bewaren, worden ze niet lekkerder van.
Beeld uit de Woodcote & Stirling Moss Trophy.
De rest van de foto's is hier te vinden.
Edje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten