zondag 10 april 2016

Belcar & Masters Historics op Circuit Zolder

Tussen het bouwen van de nieuwe baan door was het tijd voor een uitstapje naar een 1:1 race. Ik zat te twijfelen tussen autospeedway in het nabijgelegen Posterholt en de Masters Historics op het Circuit van Zolder. Het is het laatste geworden, maar of dat de goede keuze was?

Een Mini in de toerwagens.

Historische F1's.

Jammer genoeg denken ze op het Circuit van Zolder dat 10 euro een normaal bedrag op een parkeerplaats is. De entree was nog eens 20 euro, dus 30 euro lichter verwacht je natuurlijk heel wat. Vooropgesteld, de Masters F1 waren geweldig, de andere historische klassen waren slecht bezet. Tel daarbij dat de ongeveer 15 toerwagens een uur moesten rijden en de net geen 20 GT's zelfs anderhalf uur, en jullie kunnen je voorstellen dat ik me aardig begon te vervelen. Zo erg zelfs, dat ik tijdens de Belcar race, die overigens met 40+ auto's aan de start stonden, naar huis ben gegaan, daardoor heb ik de Sportscars en Belgian Historic Cup gemist.

Een Lotus in de grindbak.

Al met al was het hele gebeuren geen 30 euro waard en het is waarschijnlijk de laatste keer dat ik naar het Circuit van Zolder ben geweest, Spa- Francorchamps biedt toch veel meer waar voor het geld, ondanks dat ik Zolder een mooi circuit vindt.

Het kantoor van een AC Cobra Daytona.

Zo kun je de steel van een krik ook versieren.

Meer foto's zijn hier te zien.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten