zaterdag 5 maart 2016

Wetenswaardigheden

Na de aankondiging dat er een nieuwe baan zal worden gebouwd, kan ik er nu wat meer informatie over geven. De baan wordt opgebouwd in de garage, dit is geen gewone garagebox, maar een verbrede. Het beperk me enigszins in de mogelijkheden m.b.t. de ruimte, omdat ik ook nog een stuk vrij wil houden om te klussen.
Dit is de ruimte waar de nieuwe baan komt te staan.

Op de foto lijkt de ruimte klein, maar en kan een best baantje worden gelegd. De bedoeling is om de baan in een L vorm te leggen, met aan iedere zijde een rijderspositie en in het midden de wedstrijdleiding. Dit verhaal wordt natuurlijk vervolgd, naarmate we verder gaan met de bouw.

Afgelopen week kwam er ook nieuws over een nieuw slotcar merk, die meteen een auto gaan bouwen waar ik al lang op zit te wachten, namelijk een Lola T70. Nu is deze auto er al van meerdere merken, maar geen competitieve versie en daar lijkt nu verandering in te gaan komen. De auto wordt uitgebracht door Thunderslot en de eigenaar hiervan is Giovanni Montiglio. Giovanni werkte voorheen bij NSR en dat is goed aan de auto te zien, hij vertoont veel gelijkenissen met een auto van NSR, en dan vooral onder de kap. Oordeel zelf.

 De buitenkant en.........

.........de binnenkant.

















Zoals u zich wel kunt voorstellen verheug ik me er nu al op. Voor de liefhebbers komt er na deze gesloten versie ook de open versie van de Lola T70. Bron: Pendleslotracing.

Edje.

4 opmerkingen:

  1. Gave auto, wow!!! Suc6 met je nieuwe baan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt heren. Die Lola ziet er inderdaad leuk uit en het scheelt mij een boel plakwerk met een Fly kap op een HRS chassis, die ik vervolgens nooit zo snel krijg als een NSR Classic.

    BeantwoordenVerwijderen