maandag 19 januari 2015

Chilibowl Nationals

Ik heb het hier niet vaak over 1:1 racen, zeker niet als ik er zelf niet bij ben geweest, maar daar wil ik eigenlijk verandering in gaan brengen. De bedoeling was eerst om een nieuwe blog te beginnen, maar om twee van die dingen te onderhouden is me net te veel werk, dus ga ik dit integreren in deze blog.

In deze eerste bijdrage ga ik het meteen hebben over een van de grootste autosport evenementen in de USA. Nee, niet de Indy 500, de Daytona 500 of de Daytona 24 hours, maar de Chilibowl Nationals, een indoor race evenement voor Midgets in Tulsa Oklahoma. Aan dit evenement namen afgelopen week meer dan 300 coureurs deel, variërend van coureurs die iedere week in een Midget rijden, tot World of Outlaws sprinter rijders en zelfs NASCAR Sprint Cup rijders. Dit jaar stond ook een Engelsman aan de start in de vorm van Tom Harris, ex wereldkampioen in de BriSCA F1 stockcars.

Winnaar van de A Main van deze wedstrijd werd Rico Abrue, een hele prestatie, aangezien hij pas 5 jaar met autosport bezig is. Dit was de tweede keer dat hij zich wist te kwalificeren voor de A Main en hij wist deze na een spannende race winnend af te sluiten. Rico is een kleine man met grote ballen, om te zien wat ik daar mee bedoel is zijn website een bezoekje waard. Die website is te vinden door hier te klikken.

Om de hele A Main te zien kan hier worden geklikt. Kijk vooral hoe Rico zijn overwinning viert.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten