maandag 30 december 2013

Kort jaaroverzicht.

Nu het jaar weer bijna ten einde is, is het weer tijd om terug te blikken. Omdat we met het Zootje Ongeregeld van september tot en met juni racen vallen deze races erbuiten en gaat het alleen om de andere races. 2013 is het jaar dat we minder races hebben gereden dan de afgelopen jaren, deels door de drukte, maar ook omdat ze op de banen waar wij in Duitsland rijden zijn overgestapt van Ortmann bandjes naar Frankenslot bandjes.

Wat hebben we dan wel gereden? Nou een aantal races in het NSR GT3 kampioenschap, de Souterrain Cup en de 12 uurs race in Moers.

Laten we dan maar eens beginnen met de Souterrain Cup, een race bij Marc Stouten. Marc bouwt schitterende banen in de Targa Florio stijl en alleen het aanzicht van de baan was de verre reis waard. Na drie heats te hebben gereden bleek dat ik op de derde plaats was geëindigd (wel pas nadat de organisator zich uit te uitslag schrapte). Dit verraste me wel, want er stonden toch een aantal goede slotracers aan de start. Lars reed niet mee vanwege huiswerk en miste dus die leuke middag slotracen.

In de NSR GT3 klasse reed Lars vijf races en ondergetekende zes races. Lars heeft het hele seizoen met een standaard auto gereden, terwijl ik de auto gedurende het seizoen steeds een beetje heb verbeterd. Dit wierp z'n vruchten af en voor de grote finale stond ik op de zesde plaats in het kampioenschap. Helaas stond me door een reorganisatie op het werk het hoofd niet naar het racen in de finale, waardoor ik in de einduitslag terugzakte naar de negende plaats. Lars eindigde op de 17e plaats en kreeg een beker voor beste jeugdrijder. Al met al een leuke raceklasse met aan elkaar gewaagde auto's en spannende races.

De laatste race die we in Duitsland reden was de 12 uurs race in Moers. Het team Just For Fun bestond uit Lars, Paul en ondergetekende en we eindigden op een negende plaats van elf teams, beter dan verwacht, zeker na de problemen die we tijdens de race ondervonden en het doel van niet laatste worden weer eens gehaald.

Wat heeft 2014 dan voor ons in petto. We zullen ons volledig concentreren op de races van het Zootje Ongeregeld en waarschijnlijk maar een enkele, of misschien zelfs geen, races in Duitsland gaan rijden. We gaan er in ieder geval niet meer rijden voor een kampioenschap. De enige andere race die op het moment op het programma staat is de Souterrain Cup 2014, maar wie weet wat er nog bijkomt. Hier net over de grens zit een 1:24 club, die ook met de Scaleauto GT3 RTR auto's rijden, dus wie weet ga ik daar eens een kijkje nemen om te zien of het iets voor mij is en dan zit de kans erin dat ik daar eens af en toe aan de start sta.

Voor nu wil ik iedereen een gezond en gelukkig 2014 wensen.


Edje.

1 opmerking: