vrijdag 15 november 2013

12 uurs race Moers

Een paar maanden geleden hebben we besloten om weer eens deel te nemen aan een endurance race. Ons oog viel op de 12 uurs race in Moers die op zaterdag 30 november wordt verreden. In het Zootje Ongeregeld zijn er altijd wel gegadigden om zo'n race te rijden en zo was een team snel gevormd. oorspronkelijk zouden Arjan, Paul, Lars en ik aan de race gaan deelnemen en dat in de Just For Fun Jaguar XJR9, die al vele endurance races heeft meegemaakt.

Afgelopen week wilde ik de auto eens strippen en een begin maken aan de voorbereiding van de auto. Helaas meldde Arjan zich op dat moment, vanwege een blessure, af. Als reactie hierop heb ik meteen een oproep op het Freeslotter forum geplaatst om te zien of we er een vierde rijder bij konden krijgen.

Toen ik de auto uiteindelijk had gestript volgde tegenslag nummer twee, het chassis is krom. Dat zal nu dus gericht moeten worden. Als dit niet lukt zullen we het chassis van mijn eigen Jaguar gebruiken. Gelukkig volgde er ook nog goed nieuws. In een reactie op het forum hebben we de toezegging van het grootste team dat we ten allen tijde een beroep kunnen doen op een rijder van hen, mocht dit nodig zijn. Eerste doel is echter om de race met z'n drieën te gaan rijden. Binnenkort volgt er meer nieuws over de voorbereidingen op deze race.

Edje.

2 opmerkingen:

  1. Chassis is redelijk recht geworden. Deze week, als het lukt, nog vier setjes bandjes slijpen en de auto in elkaar draaien, dan moeten we er klaar voor zijn.

    BeantwoordenVerwijderen