zaterdag 5 oktober 2013

Voorlaatste NSR GT3 race

De voorlaatste race van het NSR GT3 kampioenschap is verreden. Deze vond plaats bij Slotracing Mülheim. Met maar 11 rijders aan de start, waaronder een groot aantal experts op deze baan, zag het ernaar uit dat het een moeilijke avond zou worden.

Omdat ik op de zevende plaats in het kampioenschap sta en er maar liefst 3 anderen die voor me staan niet aanwezig waren, mocht ik in de groep van de snelle mannen starten en wat ze zeggen is waar, het helpt enorm om met deze mannen te rijden, het brengt je eigen niveau ook meteen naar een hoger plan.

Om te beginnen mocht Lars in de eerste groep rijden en ook hier stonden een aantal snelle mannen aan de start. Lars liet zich echter niet van de wijs brengen en reed zijn eigen race. De auto van Lars is nagenoeg standaard en dit is te merken, hij is net te langzaam, net te nerveus en de wegligging is niet al te goed, maar Lars wil er verder niets aan veranderen, dus dan doen we dat ook niet. Uiteindelijk ging Lars als vijfde en laatste over de streep.

Ik mocht in de tweede heat aan de bak en mocht starten op de snelle baan 4, dat betekende dat ik de moeilijkste banen (5 en 6) op het laatst zou moeten rijden. Het ging meteen vol van start en ik kon zowaar een tijdje om de eerste plaats duelleren, maar dat was voor mij echt rijden op het randje en dat moet je dan maar 6x8 minuten uit proberen te houden. In ieder geval kon ik het tempo van de drie koplopers in de eerste drie stints redelijk volgen, maar uiteindelijk werd het teveel en moest ik ze laten gaan. Zo kon ik me wel op mijn eigen race concentreren en die zo goed mogelijk afsluiten. Zoals verwacht kreeg ik op vaan 6 problemen met de bandjes en ging het daarom ook een stukje langzamer. Uiteindelijk pakte ik de vierde plaats in de heat, maar ging ik er in de eind rangschikking met een zesde plaats vandaar en daar ben ik zeer tevreden mee. Lars werd uiteindelijk negende

De uitslag van de race is hier te vinden, de stand in het kampioenschap staat hier.

Edje.

2 opmerkingen:

  1. Als ik naar de uitslag kijk is Lars 9e

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thx Paul,had het stukje al geschreven voordat ik de uitslag had en daarna niet meer gekeken.

    BeantwoordenVerwijderen