Als eerste werd er gereden met de toerwagens. De races gingen over 30 ronden, waarbij na 15 ronden van baan werd gewisseld. De puntentelling was weer als vanouds, 50 punten voor een overwinning, 30 voor de tweede plaats en een punt aftrek voor iedere keer dat de auto uit de baan kukelt. Arjan bracht de SRC Ford Capri aan de start, Geert reed met een Revell Lotus Cortina, Lars met een Carrera Ford Capri, Paul pakte de Scalextric Boss Ford Mustang uit de kist en Edje reed weer eens met zijn oude vertrouwde Scalextric Camaro. Edje en Paul beten het spits af in de eerste heat en het was al na een ronde dat Paul de moeder van alle uitvliegers produceerde, de auto stuiterde hard uit de baan, naar later bleek door een verkeerde sleperschoen, dus Paul dook weer in zien koffer en toverde zijn Scalextric Camaro eruit. Er volgde een complete herstart waarna Edje de race op zij naam wist te schrijven. Paul won vervolgens van Geert, die ook het hoofd moest buigen voor Arjan. Arjan zette zijn goede reeks voort en won van Lars, die vervolgens ook van Edje verloor.
Ook in de tweede heat won Edje van Paul, die ook weer van Geert won. Lars won vervolgens van Geert en Arjan, waarna Arjan verloor van Edje. Na deze eerste twee heats stond Edje eerste voor Lars en Paul die op gelijke hoogte stonden, Arjan en Geert.
Na een pauze met hamburgers volgde twee heats met de GT's. Arjan reed met eenb NSR Ford GT40, Paul met een Slot- It Ford GT40, Lars met een Sloter Lola T280 en Geert en Edje beiden met NSR Ford MKIV. Het aantal ronden werd opgeschroefd naar 50 per race met een baanwissel na 25 ronden. Edje won de eerste race van Lars, waarna Lars van Geert won. Geert won van Arjan en Arjan van Paul. Edje won vervolgens weer van Paul. Edje had na deze derde heat de overwinning vrijwel zeker binnen, maar stelde die helemaal veilig met een overwinning op Arjan. Arjan moest vervolgens van Geert winnen om aanspraak te houden op de tweede plaats en hij deed dit met verve. Paul won vervolgens van Geert, maar moest het hoofd buigen voor Lars. Hierna volgde de race tussen Lars en Edje, die uitliep op een agressieve duwpartij. Nu Edje zijn overwinning binnen had zat hij wat te spelen met Lars waardoor hij in het eerste gedeelte van de race al keer uit de baan ging. In het tweede gedeelte was het Lars die net voor Edje dwars ging en geraakt werd door Edje, die hierdoor uit de baan vloog. In de resterende 5 ronden ging Edje op jacht naar Lars en werd het complimentje terugbetaald toen Edje het gas er vol ophield en beiden uit de baan doken. Hierna ging de race op een normale manier verder en won Edje van Lars. Uiteindelijk legde Edje beslag op de dagoverwinning voor Lars, Arjan, Paul en Geert.
Na afloop zette Geert, de Deane Wood replica Scalextric Ford Escort Saloon Stockcar op de baan en draaide er wat rondjes mee. Normaliter wordt er met zo'n auto's op een oval gereden, maar Geert wilde gewoon eens weten wat het ding deed. De magneet hebben we er maar in laten zitten, want hij is eigenlijk te zonde om kapot te rijden.
De Deane Wood replica van Geert.
Uitslag Historics:
1. Edje 397 punten.
2. Lars 316 punten.
3. Arjan 310 punten.
4. Paul 291 punten.
5. Geert 240 punten.
De stand in het baankampioenschap ziet er als volgt uit:
1. Edje 50 punten uit twee races.
2. Lars 46 punten uit twee races.
3. Paul en Arjan 41 punten uit twee races.
5 Geert 37 punten uit twee races.
6 Maurice 19 punten uit één race.
Edje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten