zaterdag 22 juni 2013

NSR GT3 race 5

De vijfde race in het NSR GT3 kampioenschap van Moers en Mülheim is alweer verreden. Met maar 15 rijders aan de start een vrij slecht bezette race. Lars reed dit keer niet mee, dus mocht ik de eer van E&L Slotracing alleen hoog houden. De races werden verdeeld in eentje van 8 rijders en eentje van 7. Ik mocht in de race met 8 rijders op baan 4 starten, dat betekende dat ik op baan 5 even uit de race moest om daarna mijn laatste stint op baan zes af te werken.

In eerste instantie ging het goed, ik kon de beide koplopers goed bijhouden totdat ik door een achterblijver uit de baan werd getikt. Nadat ik hem duidelijk had gemaakt dat het ook normaal kan (hij rijdt namelijk wel vaker zo) ging de race verder maar was ik de aansluiting met de kop kwijt en die kreeg ik ook niet meer terug. Het werd nu gewoon een race om zo constant mogelijk te rijden en dat ging op de ene baan beter dan op de andere. Na mijn pauze moest ik op baan zes minimaal 44 ronden rijden om voor mijn naaste concurrent te eindigen en dat lukte, mede omdat ik de concentratie enigszins kwijt was, maar net. Uiteindelijk wist ik in de race een vierde plaats te pakken en werd in achtste algemeen, waar ik tevreden mee ben.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten