dinsdag 21 mei 2013

Finale baankampioenschap

Op de E&L Raceway wordt komende zaterdag de laatste race van het seizoen 2012/2013 verreden. Op het programma staat de Spring Classic, die wordt verreden met de Slot-It GT en Groep C auto's. Natuurlijk is dit ook de finale van het baankampioenschap, waar de spanning eigenlijk helemaal uit is. Edje behaald de titel voor de derde keer op rij, terwijl zowel Lars als Paul voor de derde keer de tweede en derde plaats voor zich op zullen eisen. Jimmy zal helaas niet aanwezig zijn, waardoor Arjan een plaatsje zal klimmen naar de vierde plaats. Ook Geert zal er niet zijn, dus voor Uwe zit de kans erin om naar de zesde plaats te klimmen, maar dan mag hij niet als laatste eindigen.

Dit betekend natuurlijk niet dat er niet volop voor de dagzege zal worden gestreden. Lars kan als top favoriet worden gezien, tijdens de Winternationals reed hij, met zijn Toyota 88C, de hele concurrentie stuk. Edje meent echter het euvel van z'n slechte presteren die dag te hebben gevonden en zal er alles aan doen om met de dagzege te gaan lopen. Paul en Arjan zullen hun uiterste best doen om Edje en Lars het vuur zo na mogelijk aan de schenen te leggen. Uwe is nog steeds bezig met leren, maar heeft de beschikking over de tweede Jaguar XJR9 van Edje, dus daar zal het niet aan liggen. Hij zal echter alle zeilen moeten bijzetten om bij de rest van het veld te kunnen blijven.

We gaan in ieder geval weer voor een gezellige middag racen en een leuke seizoens afsluiting op ons thuiscircuit. Op 8 juni rijden we dan op het Silverdragon Circuit de laatste race van het seizoen, die tevens de finale van het BraLi kampioenschap zal zijn.

Komende zondag gaan Lars, Paul en ondergetekende nog naar Spa- Francorchamps voor de Spa Classic, een dagje vol met historische racewagens.

Edje.

4 opmerkingen:

  1. Hopelijk is het zondag goed weer, want de voorspellingen zijn niet best

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop het ook, maar dit keer ga ik zeker, het weer heeft me al twee keer weerhouden om naar een autosport evenement te gaan, maart nu niet meer. Dan maar op de tribune als het niet anders kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prijs is wel flink omhoog gegaan: 25 euro, meen me te herinneren dat we een paar jaar geleden 10 of 12,50 betaalden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb vorig jaar ook 25 euro betaald, het jaar ervoor weet ik niet meer. Staat wel tegenover dat de Spa Classic in juni gratis is en ik wil best betalen voor een dagje autosport, als ik maar waar voor mijn geld krijg.

    BeantwoordenVerwijderen