zaterdag 20 oktober 2012

Korte maar leuke wedstrijd in Moers

De voorlaatste race in het NSR Classic kampioenschap was kort, maar wel gezellig. Er hadden zich aar negen rijders aangemeld, maar uiteindelijk stonden er dertien rijders aan de start. Het doel was om in de top 10 te rijden om zo zicht te houden op een top tien notering in de einduitslag van het kampioenschap. Vandaag werden 10 minuten per stint gereden, dus de zuivere race tijd was een uur.

We mochten beiden in de eerste heat starten, waar we het moesten opnemen tegen Micha, Jörg, Melanie, Marius en Dagmar. Jörg en Melanie gingen er meteen van tussen zodat er voor mij niets anders op zat dan op de derde plaats rond te rijden en te zorgen voor een top tien plaats. Bij aanvang vierde stint had ik hetzelfde aantal ronden als Jörg gereden, maar omdat ik op baan 6 moest rijden zou ik tijd gaan verliezen, uiteindelijk werden dit twee ronden. Jörg verhuisde naar de banen 5 en 6 en dus moest er hard gewerkt worden om die twee ronden goed te maken. In de voorlaatste stint gaf hij geen krimp en dus schoot ik helemaal niets op, in de laatste stint had ik de helft van de tijd nodig om een rondje goed te maken en het lukte derhalve niet om Jörg nog in te halen, uiteindelijk scheelde het ruim een halve ronde. Dit was genoeg voor een derde plaats in de heat en een achtste plaats in de einduitslag.

Hier volgt het relaas van Lars. Ik begon op baan 3. Ik haf een goede start en lag op de 4de plaats. Op baan 5 en 6 had ik een paar uitvliegers. Na baan 5 en 6 liep ik nog verder uit en heb ik even op kop gereden. Uiteindelijk werd ik 4de in de heat en in totaal 10de van de 13.

De complete uitslag en de stand in het kampioenschap houdt u nog van ons tegoed.

Edje en Lars.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten