zondag 23 september 2012

Spa- Francorchamps en uitslag NSR Classic

Vandaag ben ik weer voor de laatste keer dit jaar naar het Circuit Spa- Francorchamps geweest. Mede liefhebber van historische autosport en fervent coureur van een Ford Cortina in de historic saloon stockcars was dit keer mijn reisgezel. In Spa- Francorchamps had ik afgesproken met autosportfan, fotograaf en coureur in de Brisca F2 stockcars Darren Foster, die vanuit Engeland was overgekomen. Er reden een tweetal historische F1 klassen, de Formula Junior en een heel aantal klassen met historiche GT's en toerwagens.


Oude Ford's doen het altijd goed, hier een Anglia.

Soms heb je geluk bij het maken van een foto zoals hieronder.


Twee F1 auto's uit de tijd van de 1500CC motoren.

Paul was er vandaag niet bij, maar om hem een beetje te plagen deze foto.


De coureur in de Ferrari 512 dacht dat vier wijdt ook moet kunnen, geen enkele auto staat helemaal op de foto, maar ik vind ze wel spectaculair.

Meer foto's zijn hier te vinden. Aan het eind van de dag zijn we op verzoek van Geert nog een rondje over het oude gedeelte van het circuit gereden.

Dan zijn we u ook nog de uitslag van de NSR Classic race verschuldigd, die is hier te vinden. De stand in het kampioenschap staat hier.

Edje.

1 opmerking:

  1. Jaja, wrijf het er maar in....
    Ik zag op de andere foto's nog meer leuk spul voor mij, Sunoco Camaro, Ford Torino, Plymouth Cuda. Jammer dat ik niet mee kon, maar volgend jaar maak ik weer tijd vrij voor de classics in Spa.

    BeantwoordenVerwijderen