De eerste NSR Classic race van het jaar 2012 is alweer verreden. Plaats van handeling was de Hingbergring van SRC Mülheim, natuurlijk in Mülheim. Lars ging dit keer niet mee, de vele races van de laatste tijd en een spreekbeurt die hij nog moest voorbereiden gooiden roet in het eten. Zo toog ik dus in m'n eentje naar Mülheim. Rustig was het niet in de auto want de radio ging een beetje harder dan normaal. Nu is het zo dat wij normaal de rijders zijn die het verst rijden, maar nu was iemand uit Stockton in Engeland aanwezig. Die reed weliswaar niet mee, maar had wel de verste reis achter de rug. Hierdoor was ik in ieder geval niet de enige niet Duitser en het was leuk om weer eens een praatje met een Engelsman te maken, zeker omdat hij ook geïnteresseerd bleek te zijn in Stockcars.
Bij aankomst in de club was alles nog vrij rustig , dus genoeg tijd om de twee nieuwe Ford MKIV's eens aan de tand te voelen. Nu zijn beide auto's nieuw, hebben allebei dezelfde behandeling voor wat betreft het inlopen van de motoren gehad en zijn op dezelfde manier voorzien van lood. Toch was de gele een stuk sneller dan de goudkleurige, dus de keuze was snel gemaakt. Na de training volgde de kwalificatie. Er hadden zich 15 rijders aangemeld, maar er verschenen er uiteindelijk 18 aan de start. Nu was ik met de gedachte laatste te worden naar Mülheim vertrokken. Tijdens de kwalificatie werd echter een 12e tijd gerealiseerd, waardoor er eens niet in de eerste groep gestart hoefde te worden.
De race werd gestart op baan 6, de opdracht was simpel, meters maken, niet uit de baan raken, niet te veel driften en zeker niet met de anderen proberen te racen. Met 8 minuten per baan natuurlijk een moeilijke opgave, maar met twee uitvliegers en twee ronden achterstand op de vijfde plaats viel het allemaal nog mee. Nu kon de jacht op de voorgangers beginnen, maar tegen thuisrijders rijdt je over het algemeen een verloren race en zo ging het nu ook weer. Er werd nog wel een ronde goed gemaakt op naaste concurrent Udo, maar daar bleef het bij. Udo presteerde het wel om me op het einde van de race uit de baan te katapulteren, maar dat staat genoteerd voor een volgende ontmoeting.
Uiteindelijk werd de dertiende plaats behaald, waarmee ik niet ontevreden ben. De volledige uitslag is hier te vinden. De stand in het kampioenschap staat hier. Helaas kunnen we er in februari niet bij zijn, vanwege de Boucles de Spa Historic Rally.
Edje.
Weblogkoppen
4 dagen geleden
Poeh, je maakt heel wat kilometeres, zowel op autoweg als op de racebaan!!!
BeantwoordenVerwijderenKlopt inderdaad Mark, zolang de benzineprijs het nog toelaat. Als we minder naar Duitsland gaan dan kunnen we altijd meer races op onze, of een van de andere thuisbanen gaan rijden.
BeantwoordenVerwijderendiesel, gas of elektrisch optie? Oja, heb nog 2 startbewijzen, Paul heeft al toegezegd. Is voor jouw helaas niet om de hoek (Voorhout, Zuid Holland).gr Marc
BeantwoordenVerwijderenElektrisch rijden we al, we hebben alleen benzine nodig om tot de elektrische baan te komen. Bedankt voor de uitnodiging, maar het gaat ons helaas niet lukken. We zitten ook nog midden in het uitzoeken van een school voor Lars die na dit jaar naar het VO zal gaan (open dagen bezoeken), dus op het moment is de zondag onze rustdag.
BeantwoordenVerwijderenGroetjes,
Edje.
dat ken ik. Drukke dagen. Mijn dochter zit nu in 1e klas VO.
BeantwoordenVerwijderen