dinsdag 1 november 2011

Online race, Moers en Ringwerk

Deze week staan weer drie dagen in het teken van de racerij. Het begint op donderdag al met een online race voor Edje. Jaren geleden heb ik al eens actief in een league online races gereden, toen nog met de PC, en een stockcar F1 modificatie van Nascar Heat. Later heb ik nog even met de Bangers mod gereden, maar daar ben ik op een gegeven moment helemaal mee opgehouden. Nu gaan we het echter proberen met de PS3 en GT5 bij V8 Simracing. De race wordt gereden met auto's van maximaal 250 pk en minimaal 1000 kg, op het fictieve Tokyo 246 circuit. Ik ben pas sinds kort aangemeld bij V8 Simracing, maar kan zeggen dat ik tot nu overal heel goed mee geholpen ben. De race zelf zal wel aanpassen worden, dit is namelijk niet alleen maar "turn left" en contact is eigenlijk helemaal uit den boze. Ik zal dus van m'n "full contact" ovalracing mentaliteit moeten afstappen en ook een beetje achter me moeten kijken, zodat ik niemand hinder.

Op vrijdag gaat de reis dan weer naar Moers voor de voorlaatste Slot-It race van het jaar. De Audi is inmiddels weer veranderd, maar ik zal pas tijdens de training gaan kijken of deze goed genoeg is, mocht dit niet het geval zijn, wordt de oude vertrouwde Nissan weer uit de kist gehaald. Lars zal dit keer hopelijk wel eens naar me luisteren en met de Porsche rijden. Tot op heden heeft hij echter nog niet aan een auto gesleuteld en ik zeg er ook niets meer van, tot 10 minuten voor vertrek. Kwestie van wie niet horen wil moet maar voelen.

Op zaterdag gaan we dan nog een keer naar het Ringwerk bij de Nürburgring. We hebben hier bij ons bezoek in de zomer namelijk kaartjes gekregen waarmee we, voor het einde van het jaar, nog een keer gratis mochten terugkomen. Laat ze nu toch, na ons laatste bezoek, ook een Carrerabaan hebben aangelegd. Eens te meer een reden om terug te gaan. We hebben ook een theater niet gedaan, dus dat moet ook nog gebeuren. De Ringracer is aan mij niet besteedt, dus mocht hij al open zijn, slaan we die in ieder geval over.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten