maandag 13 juni 2011

Venray

Voor de eerste keer in bijna twee jaar hebben we weer eens een stockcar race bezocht. Deze vond plaats op de "nieuwe" baan in Venray, waar ik nog nooit was geweest. Ik moet zeggen dat er een prachtige accommodatie ligt, een halve mijl oval met een kleinere oval erin verwerkt. Daar zit 'm nu net het probleem. Als ik naar de stockcar F1 en F2 ga kijken wil ik duwwerk zien en dat komt nog maar zelden voor. Vooral in de F2 wordt veelvuldig achter elkaar aangereden. Dat is niet de schuld van de coureurs, maar de baan is gewoon veel te snel voor dit soort werk. Over de Hotrods ga ik helemaal niets zeggen, behalve dat de races saai waren.

Voor mij waren de klassen waar ik niet veel van verwachtte uiteindelijk het leukste. De European Late Models en BRL V6 reden op de halve mijl en lieten een aantal mooie races zien. De laatste race in de BRL klasse eindigde met een grote crash van vier auto's waarbij Barry Maessen en Donny Crevels zich bezeerden. Crevels is ter observatie naar het ziekenhuis gebracht, maar verder leek alles in orde met de heren.

Het was weer leuk om eens te gaan kijken, maar dat was het voorlopig ook wel weer. Mocht ik de neiging krijgen om toch weer eens stockcars te zien, dan is voor mij de reis naar Emmen of Sint Maarten een betere keuze.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten