zondag 7 november 2010

Opbouw Ford MKIV

Afgelopen zaterdag heb ik de NSR Ford MKIV in elkaar gezet en onderworpen aan een shakedown op de E&L Raceway. Clubgenoot Bob van Euroslotracing heeft me een NSR sleperschoentje bezorgd, waarvoor nog hartelijk dank. Ik vermeldde al dat er weinig schokkends zou zijn en zo was het ook.

De achterzijde van de auto zat er los op en na het schoonmaken van de onderdelen heb ik deze eerst weer vastgezet. Hierna was het de beurt aan de motormount. De motor en aslagers heb ik vastgezet met smeltlijm, zeker nadat ik afgelopen zondag tijdens de 12 uurs race heb gezien, wat er met een pinion kan gebeuren, als de motor niet vastzit.

Hierna zijn de bandjes geslepen en weer op de auto gemonteerd. Er zitten nu nog OM49A bandjes op, maar deze zullen worden vervangen door OM49AOG HVK bandjes, om aan het duitse NSR reglement te voldoen. Het complete chassis werd weer in elkaar gezet, klaar voor een eerste test.

De eerste test kan als een succes worden beschouwd. Er is nog geen lood aangebracht, maar de auto draaide meteen rondjes van 5,3 seconden, dat zijn op de E&L Raceway goede tijden, zeker als er meerdere ronden worden gereden, zonder echt te pushen voor een supersnelle ronde.

De vooruitzichten zijn dus goed, maar de auto zal verder aan de tand worden gevoeld op 14 november tijdens de Euroslotrace Experience Day.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten