Op zaterdag 12 november vond de tweede editie van de E&L Raceway 250 plaats. Daar waar in 2010 maar drie rijders aanwezig waren, was het er nu eentje meer. Aan de start stonden Edje, Lars, Paul en Arjan, die over 250 ronden zouden uitmaken wie de winnaar van de 2011 editie zou worden. De race was tevens de eerste race die meetelt voor het zootje ongeregeld BraLi kampioenschap.
Nadat er was getraind, en Paul nog wat veranderingen aan z'n auto had doorgevoerd was het tijd voor de kwalificatie, die Edje in z'n voordeel besliste met een snelste ronde van 5.021 seconden, voor Arjan met 5.498 seconden, Lars met 5.527 seconden en Paul met 5.866 seconden.
De eerste serie heats ging over 50 ronden per heat, voor de winnaar waren er 50 punten te verdienen en voor de tweede plaats 30, een uitvlieger kostte een punt. Nu reed eens niet iedereen tegen iedereen, maar werd er volgens de kwalificatie gestart, zo kwam Edje in de eerste race tegen Arjan uit en won deze met 50 tegen 24. Arjan schoof door naar baan 1 en Lars kwam op baan 2 aan de start. Lars won met 48 tegen 24. Daarna was het Lars tegen Paul met een 49 tegen 29 uitslag, waarna Paul doorschoof en Edje erbij kwam. Deze race werd een prooi voor Edje met 48 tegen 29.
Na een pauze werd er aan het tweede deel van de races begonnen, nu met 75 ronden per race. Nadat de bandjes nog een keer waren opgeschuurd was het als eerste de beurt aan Edje en Lars. de verwachtte tegenstand van Lars bleef uit en Edje won vrij gemakkelijk met 50 tegen 27, Lars versloeg daarna Paul met 47 tegen 29, waarna Paul een leuke race reed tegen Arjan, die een hele tijd heel spannend was, maar door veel uitvliegers van Arjan in het voordeel van Paul werd beslists met 50 tegen 23. Arjan mocht daarna nog aantreden tegen Edje, een race met enkele pitstops, just for the fun of it. Edje won met 50 tegen 24.
De einduitslag zag er als volgt uit:
Edje 198 punten.
Lars 171 punten.
Paul 137 punten.
Arjan 95 punten.
De actuele stand in het baankampioenschap ziet er als volgt uit:
Naam Meetings Gemiddeld Punten
Edwin Clout 3 24,33333333 73
Lars Clout 3 23,66666667 71
Paul van Nuil 3 20,33333333 61
Arjan Biekens 2 20,5 41
Jimmy Brouns 2 20 40
Maurice Fliesher 0 0
De eerste stand in het BraLi kampioenschap ziet er zo uit:
Naam Meetings Gemiddeld Punten
Edwin Clout 1 25 25
Lars Clout 1 23 23
Paul van Nuil 1 21 21
Arjan Biekens 1 20 20
Jimmy Brouns 0 0
Maurice Fliesher 0 0
De volgende race in het BraLi kampioenschap vindt op 25 februari 2012 bij Paul plaats, de volgende race op de E&L Raceway op 17 december als er weer met de Nascars wordt gereden.
Edje.
zaterdag 12 november 2011
dinsdag 8 november 2011
E&L Raceway 250
Komende zaterdag vindt de tweede editie van de E&L Raceway 250 plaats, de race is tevens de eerste race in het Zootje Ongeregeld BraLi kampioenschap. Helaas kunnen Maurice en Jimmy niet deelnemen en lopen ze zo meteen tegen een achterstand in het BraLi kampioenschap aan.
Vorig jaar werd er met drie man om de E&L Raceway 250 gereden en was Edje de winnaar voor Lars en Paul. Edje en Lars hebben de overwinningen in de eerste twee races van het seizoen 2011/2012 gedeeld en zijn derhalve de grote favorieten voor de overwinning. Dit neemt niet weg dat Paul en Arjan zich zomaar neer zullen leggen bij dit feit, beiden kunnen goed meekomen en de punten voor het BraLi kampioenschap zullen een extra stimulans voor hen zijn.
Als het nog enigszins lukt zal Edje komende donderdag ook nog deelnemen aan een online race.
Edje.
Vorig jaar werd er met drie man om de E&L Raceway 250 gereden en was Edje de winnaar voor Lars en Paul. Edje en Lars hebben de overwinningen in de eerste twee races van het seizoen 2011/2012 gedeeld en zijn derhalve de grote favorieten voor de overwinning. Dit neemt niet weg dat Paul en Arjan zich zomaar neer zullen leggen bij dit feit, beiden kunnen goed meekomen en de punten voor het BraLi kampioenschap zullen een extra stimulans voor hen zijn.
Als het nog enigszins lukt zal Edje komende donderdag ook nog deelnemen aan een online race.
Edje.
vrijdag 4 november 2011
Race al voorbij
De race in Moers was een hele korte, hij is namelijk alweer voorbij, voordat hij is gestart. Lars heeft z'n ID kaart pas geleden nodig gehad en deze zit dus in de handtas van de vrouw, die op het werk is. Het is te laat om de kaart nu nog op te halen, dus kunnen we helaas niet gaan. Ondanks dat we voor ons plezier racen kost ons dit dure punten en is voor Edje een plaats in de top tien nu echt niet meer haalbaar.
Edje.
Edje.
donderdag 3 november 2011
Achtste plaats tijdens online race
De eerste online race sinds jaren is voor Edje goed verlopen. Waar helemaal niets werd verwacht ging het allemaal goed en werd er en flink robbertje gevochten en een achtste plaats in de wacht gesleept.
Edje reed met een Mazda RX8 uit 2007 en was al vroeg in de lobby aanwezig om te trainen. Nadat alle 12 rijders aanwezig waren werd om 20.30 uur begonnen met de kwalificatie, deze duurde een half uur. Edje was niet de langzaamste en eindigde op de tiende startplaats. Ondanks de waarschuwing maakte hij tijdens de start van de 25 ronden tellende race echter een valse start en kreeg een straf, waardoor de auto een seconde later op gang kwam dan de rest. Nadeel was dat nu iedereen weg was, voordeel was dat Edje alleen de eerste bocht in kon duiken en niets kon raken of geraakt kon worden. Als in de eerste ronde werden twee plaatsen goed gemaakt, waarna Edje naar drie concurrenten toe reed die flink met elkaar in gevecht waren. Na enige ronden te hebben toegekeken, konden twee van drie worden ingehaald en begon een kat- en muis spel met naamgenoot Edwin. Dat duurde een aantal ronden, voordat Edje de achtste plaats overnam. Edwin maakte meteen hierna z'n verplichte pitstop en Edje besloot om er nog een ronde aan vast te plakken, waarna hij ook z'n pitstop maakte.
Tijdens het uitrijden van de pits ging Edwin toch weer aan Edje voorbij, waarna het hele spel weer opnieuw begon. Edje maakte een paar foutjes, maar kon het gaatje iedere keer weer dichtrijden. De tactiek werd veranderd en er werd gejaagd. Schijnbaar had dit succes want Edwin begon foutjes te maken, waarschijnlijk omdat z'n banden weer minder werden. Die van Edje hadden het in de eerste 14 ronden al goed uitgehouden, dus werd er in de 20e ronde een aanval op de achtste plaats ingezet en deze ook overgenomen. De laatste vier ronden liep Edje nog wat uit en werd ervoor gezorgd dat er geen fouten werden gemaakt. Uiteindelijk wist Edje de achtste plaats te behouden.
Het was een zeer leuke eerste ervaring met V8 Simracing, de gevechten waren hard, maar volgens mij ook fair en het is een gezellige groep mensen. Hier gaan we zeker vaker mee racen. Wat ik wel ben vergeten is de race op te slaan en daarna screenshots te nemen, dat bewaren we voor de volgende keer.
Edje.
Edje reed met een Mazda RX8 uit 2007 en was al vroeg in de lobby aanwezig om te trainen. Nadat alle 12 rijders aanwezig waren werd om 20.30 uur begonnen met de kwalificatie, deze duurde een half uur. Edje was niet de langzaamste en eindigde op de tiende startplaats. Ondanks de waarschuwing maakte hij tijdens de start van de 25 ronden tellende race echter een valse start en kreeg een straf, waardoor de auto een seconde later op gang kwam dan de rest. Nadeel was dat nu iedereen weg was, voordeel was dat Edje alleen de eerste bocht in kon duiken en niets kon raken of geraakt kon worden. Als in de eerste ronde werden twee plaatsen goed gemaakt, waarna Edje naar drie concurrenten toe reed die flink met elkaar in gevecht waren. Na enige ronden te hebben toegekeken, konden twee van drie worden ingehaald en begon een kat- en muis spel met naamgenoot Edwin. Dat duurde een aantal ronden, voordat Edje de achtste plaats overnam. Edwin maakte meteen hierna z'n verplichte pitstop en Edje besloot om er nog een ronde aan vast te plakken, waarna hij ook z'n pitstop maakte.
Tijdens het uitrijden van de pits ging Edwin toch weer aan Edje voorbij, waarna het hele spel weer opnieuw begon. Edje maakte een paar foutjes, maar kon het gaatje iedere keer weer dichtrijden. De tactiek werd veranderd en er werd gejaagd. Schijnbaar had dit succes want Edwin begon foutjes te maken, waarschijnlijk omdat z'n banden weer minder werden. Die van Edje hadden het in de eerste 14 ronden al goed uitgehouden, dus werd er in de 20e ronde een aanval op de achtste plaats ingezet en deze ook overgenomen. De laatste vier ronden liep Edje nog wat uit en werd ervoor gezorgd dat er geen fouten werden gemaakt. Uiteindelijk wist Edje de achtste plaats te behouden.
Het was een zeer leuke eerste ervaring met V8 Simracing, de gevechten waren hard, maar volgens mij ook fair en het is een gezellige groep mensen. Hier gaan we zeker vaker mee racen. Wat ik wel ben vergeten is de race op te slaan en daarna screenshots te nemen, dat bewaren we voor de volgende keer.
Edje.
dinsdag 1 november 2011
Online race, Moers en Ringwerk
Deze week staan weer drie dagen in het teken van de racerij. Het begint op donderdag al met een online race voor Edje. Jaren geleden heb ik al eens actief in een league online races gereden, toen nog met de PC, en een stockcar F1 modificatie van Nascar Heat. Later heb ik nog even met de Bangers mod gereden, maar daar ben ik op een gegeven moment helemaal mee opgehouden. Nu gaan we het echter proberen met de PS3 en GT5 bij V8 Simracing. De race wordt gereden met auto's van maximaal 250 pk en minimaal 1000 kg, op het fictieve Tokyo 246 circuit. Ik ben pas sinds kort aangemeld bij V8 Simracing, maar kan zeggen dat ik tot nu overal heel goed mee geholpen ben. De race zelf zal wel aanpassen worden, dit is namelijk niet alleen maar "turn left" en contact is eigenlijk helemaal uit den boze. Ik zal dus van m'n "full contact" ovalracing mentaliteit moeten afstappen en ook een beetje achter me moeten kijken, zodat ik niemand hinder.
Op vrijdag gaat de reis dan weer naar Moers voor de voorlaatste Slot-It race van het jaar. De Audi is inmiddels weer veranderd, maar ik zal pas tijdens de training gaan kijken of deze goed genoeg is, mocht dit niet het geval zijn, wordt de oude vertrouwde Nissan weer uit de kist gehaald. Lars zal dit keer hopelijk wel eens naar me luisteren en met de Porsche rijden. Tot op heden heeft hij echter nog niet aan een auto gesleuteld en ik zeg er ook niets meer van, tot 10 minuten voor vertrek. Kwestie van wie niet horen wil moet maar voelen.
Op zaterdag gaan we dan nog een keer naar het Ringwerk bij de Nürburgring. We hebben hier bij ons bezoek in de zomer namelijk kaartjes gekregen waarmee we, voor het einde van het jaar, nog een keer gratis mochten terugkomen. Laat ze nu toch, na ons laatste bezoek, ook een Carrerabaan hebben aangelegd. Eens te meer een reden om terug te gaan. We hebben ook een theater niet gedaan, dus dat moet ook nog gebeuren. De Ringracer is aan mij niet besteedt, dus mocht hij al open zijn, slaan we die in ieder geval over.
Edje.
Op vrijdag gaat de reis dan weer naar Moers voor de voorlaatste Slot-It race van het jaar. De Audi is inmiddels weer veranderd, maar ik zal pas tijdens de training gaan kijken of deze goed genoeg is, mocht dit niet het geval zijn, wordt de oude vertrouwde Nissan weer uit de kist gehaald. Lars zal dit keer hopelijk wel eens naar me luisteren en met de Porsche rijden. Tot op heden heeft hij echter nog niet aan een auto gesleuteld en ik zeg er ook niets meer van, tot 10 minuten voor vertrek. Kwestie van wie niet horen wil moet maar voelen.
Op zaterdag gaan we dan nog een keer naar het Ringwerk bij de Nürburgring. We hebben hier bij ons bezoek in de zomer namelijk kaartjes gekregen waarmee we, voor het einde van het jaar, nog een keer gratis mochten terugkomen. Laat ze nu toch, na ons laatste bezoek, ook een Carrerabaan hebben aangelegd. Eens te meer een reden om terug te gaan. We hebben ook een theater niet gedaan, dus dat moet ook nog gebeuren. De Ringracer is aan mij niet besteedt, dus mocht hij al open zijn, slaan we die in ieder geval over.
Edje.
Abonneren op:
Posts (Atom)