Komende zaterdag vindt op de E&L Raceway, de allereerste “echte” wedstrijd plaats. Nadat er voor de zomer al enige malen getest werd door een aantal heren zullen we dit keer met zes man aan de races beginnen. Het zal me benieuwen of het hele zooitje op tegelijk op de zolder past. Er wordt gereden met historische toerwagens en GT’s. Zoals het er nu uitziet zal het in beide klassen een gevarieerd veld worden. De deelnemers zijn clubgenoten Paul, Arjan en Maurice, oud Euroslotracing lid Jimmy, Lars en ik.
Van enkele rijders is al bekend met welke auto’s ze gaan rijden, zo rijdt Arjan in de toerwagens met een Ford Capri groep 5 en in de GT’s met een Porsche 917, Maurice met een Fiat 131 en een Ferrari 330. Lars heeft gekozen voor een Ferrari 512BB en een Porsche 908/3. Paul in de toerwagens met een Camaro Z28, in de GT’s waarschijnlijk met een Ford GT40, Jimmy kennende rijdt hij in de toerwagens met iets Amerikaans en in de GT’s met een Lola T290. Zelf rij ik in de toerwagens met een Camaro Z28 en in de GT’s met een Ferrari 312PB.
De bedoeling is dat in beide klassen, iedereen een keer tegen iedereen rijdt. Dat houdt ons weer een middag van de straat.
Edje.
maandag 11 oktober 2010
zaterdag 9 oktober 2010
Leuke race in de Slot-It klasse
Nadat ik op woensdag de auto zelf had geprepareerd mocht ik van Lars in de TicTac Porsche 962KH aan de tweede clubrace in de Slot-IT group C klasse deelnemen. Tijdens de training bleek al snel dat de auto aardig mee kon komen, dus er werd besloten om maar eens voor het echie aan te treden. Van te voren was al bekend dat het heel moeilijk zou zijn om de mannen die met de spons bandjes rijden bij te kunnen benen, het echte gevecht zou dus gaan tussen de enige drie rijders die op PU bandjes stonden. Lars stond in een andere heat ingedeeld, dus zou het rechtstreekse PU gevecht tussen Paul en mij gaan. Met een uitvlieger in de eerste bocht begon het natuurlijk niet echt lekker, maar voordat de eerste stint was afgelopen had ik aan de stok met Paul en wel om de eerste plaats. Hierna kwam Speedy aanzetten en daar was geen houden aan. Laurens kwam op een gegeven moment ook steeds dichterbij en ook tegen hem kon ik op de PU bandjes niets uitrichten. In de laatste stint lukt het Paul om dichterbij te komen, dus consolideren was het devies. Hierdoor kon ik voor Paul blijven en de race als derde afsluiten.
Voor Lars begon de race voorspoedig, in de eerste stint wist hij zelfs even om de koppositie te strijden, maar na de eerste baanwissel ging het helemaal fout. Hij had tijdens het monteren van de auto een schroefje niet goed vastgezet, zodat de as in het kroonwiel op en neer begon te lopen. Als een volleerd monteur werd de auto van de baan gehaald en gerepareerd en nog voor dat de derde stint begon stond Lars weer terug op de baan. Het kwaad was toen echter al geschied en hij kon de opgelopen achterstand niet meer goed maken. Indien we met z'n drieën zo blijven rijden, zullen het nog heel spannende races worden in deze klasse. Deze avond mocht ik me de beste van de PU rijders noemen. Tim gaf maar weer eens aan waarom dat hij zo langzamerhand bij de nederlandse top in het slotracen begint te horen, door de avond als winnaar af te sluiten, doch niet voordat z'n pa Bob hem het vuur na aan de schenen had gelegd en door eigen uitvliegers de overwinning verspeelde. Woensdag volgt voor de rest van de club het vervolg van deze race.
Uitslag:
1e Tim Young 141 03:36,222 Spons
2e Bob Young 140 03:32,966 Spons
3e Speedy 140 03:37,809 Spons
4e Maurice Fliescher 134 03:32,331 Spons
5e Stan de Wolf 134 03:38,476 Spons
6e Laurens de Wolf 133 03:31,872 Spons
7e Edwin Clout 132 03:33,628 PU
8e Paul van Nuil 131 03:31,014 PU
9e Arjan Biekens 122 03:30,110 Spons
10e Lars Clout 119 03:32,169 PU
Edje.
Voor Lars begon de race voorspoedig, in de eerste stint wist hij zelfs even om de koppositie te strijden, maar na de eerste baanwissel ging het helemaal fout. Hij had tijdens het monteren van de auto een schroefje niet goed vastgezet, zodat de as in het kroonwiel op en neer begon te lopen. Als een volleerd monteur werd de auto van de baan gehaald en gerepareerd en nog voor dat de derde stint begon stond Lars weer terug op de baan. Het kwaad was toen echter al geschied en hij kon de opgelopen achterstand niet meer goed maken. Indien we met z'n drieën zo blijven rijden, zullen het nog heel spannende races worden in deze klasse. Deze avond mocht ik me de beste van de PU rijders noemen. Tim gaf maar weer eens aan waarom dat hij zo langzamerhand bij de nederlandse top in het slotracen begint te horen, door de avond als winnaar af te sluiten, doch niet voordat z'n pa Bob hem het vuur na aan de schenen had gelegd en door eigen uitvliegers de overwinning verspeelde. Woensdag volgt voor de rest van de club het vervolg van deze race.
Uitslag:
1e Tim Young 141 03:36,222 Spons
2e Bob Young 140 03:32,966 Spons
3e Speedy 140 03:37,809 Spons
4e Maurice Fliescher 134 03:32,331 Spons
5e Stan de Wolf 134 03:38,476 Spons
6e Laurens de Wolf 133 03:31,872 Spons
7e Edwin Clout 132 03:33,628 PU
8e Paul van Nuil 131 03:31,014 PU
9e Arjan Biekens 122 03:30,110 Spons
10e Lars Clout 119 03:32,169 PU
Edje.
donderdag 7 oktober 2010
Slot-It Group C race twee
Komende vrijdag en woensdag zijn gereserveerd voor de tweede race in de Slot-it Group C klasse. Lars heeft vorige week al aan z'n auto zitten sleutelen, nadat er eerst nieuwe bandjes op waren gemonteerd. Hij wil nu in ieder geval gaan proberen om een beter resultaat te behalen dan in de eerste race. Inmiddels heb ik de een tweede auto van Lars wedstrijd klaar gemaakt en het kan zijn dat ik deze vrijdag tijdens de race ga inzetten. Zo niet, dan rij ik waarschijnlijk met een auto die voor de HvK is opgebouwd, maar dat kan dan alleen buiten mededinging.
De complete uitslag van de clubklasse houdt u nog steeds van ons te goed, daar deze nog niet bekend is.
Edje.
De complete uitslag van de clubklasse houdt u nog steeds van ons te goed, daar deze nog niet bekend is.
Edje.
zondag 3 oktober 2010
Dutch Supercar Challenge
Zondag 3 oktober was misschien wel de laatste mooie dag van het jaar en deze werd besteed aan een dagtripje naar de Ardennen, Circuit Spa- Francochamps om precies te zijn. Daar stond een race van de Dutch Supercar Challenge op het programme. Zelfs m'n vrouw ging mee, maar alleen omdat ze dan frietjes zou krijgen. De frietjes heeft ze gehad en als bonus heeft ze er ook nog een dosis spierpijn bij gekregen.
In het bijprogramma zaten enkele klassen met veel te weinig deelnemers, maar de DSC maakte de hele dag goed met een mooi startveld, schitterende auto's en natuurlijk een geweldige portie geluid. Mij spreekt dan het V8 geluid uit de Corvette nog het meeste aan en met zo'n beest aan de start was het natuurlijk smullen.

De algemene overwinning ging net als op de zaterdag naar Cor Euser met de Marcos LM600.

Voor meer foto's hier klikken.
Edje.
In het bijprogramma zaten enkele klassen met veel te weinig deelnemers, maar de DSC maakte de hele dag goed met een mooi startveld, schitterende auto's en natuurlijk een geweldige portie geluid. Mij spreekt dan het V8 geluid uit de Corvette nog het meeste aan en met zo'n beest aan de start was het natuurlijk smullen.

De algemene overwinning ging net als op de zaterdag naar Cor Euser met de Marcos LM600.

Voor meer foto's hier klikken.
Edje.
zaterdag 2 oktober 2010
Clubklasse Mini-Z race 1
Gisteren werd deel 1 van de eerste race in de Mini-Z (1/28) clubklasse verreden. De auto's zijn op zich zeer goed te rijden, maar je moet er even aan wennen. Aangezien de auto's op het spoor blijven staan en ze alle zes anders reageren is het zes keer wennen in een hele race, maar dat is dan weer de charme van het geheel. Gereden werd er op de Slotfire baan, en hier zat een probleem. De spanning kon wel van de baan worden gehaald, maar de tijd bleef doorlopen. Aangezien we stints van 25 ronden reden, komt er een tijd uitrollen en dus is de spanning van de baan halen altijd in het nadeel van de alle rijders, die op dat moment aan de race deelnemen. Jammer genoeg dook m'n auto na een aanrijding van de baan en kwam op een plaats terecht die de marshalls moeilijk konden bereiken, en het vergede wat tijd om de auto terug op de baan te krijgen. Dit gebeurde bij nog enkele andere rijders, dus ik was niet de enige die nadeel had van zo'n feit. Naar een oplossing wordt gezocht en hopelijk gaat het de volgende keer zonder problemen.
De uitslag laat wel zien dat het veld heel dicht bij elkaar ligt en dat is dan weer positief.
e Ron 150 20:14,304
2e Ton 150 20:29,813
3e Tim 150 20:34,144
4e Maurice 150 21:11,978
5e Speedy 150 21:12,275
6e Danny 150 21:21,734
7e Stan 150 21:28,718
8e Bob 150 22:01,649
9e Laurens 150 22:14,492
10e Ed 150 22:44,242
11e Alex 150 23:07,022
12e Lars 150 23:13,061
13e Arjan 150 23:51,646
14e Brian 150 24:06,287
Deze uitslag is nog voorlopig want komende woensdag wordt er door de resterende leden gereden.
Edje.
De uitslag laat wel zien dat het veld heel dicht bij elkaar ligt en dat is dan weer positief.
e Ron 150 20:14,304
2e Ton 150 20:29,813
3e Tim 150 20:34,144
4e Maurice 150 21:11,978
5e Speedy 150 21:12,275
6e Danny 150 21:21,734
7e Stan 150 21:28,718
8e Bob 150 22:01,649
9e Laurens 150 22:14,492
10e Ed 150 22:44,242
11e Alex 150 23:07,022
12e Lars 150 23:13,061
13e Arjan 150 23:51,646
14e Brian 150 24:06,287
Deze uitslag is nog voorlopig want komende woensdag wordt er door de resterende leden gereden.
Edje.
Abonneren op:
Posts (Atom)