....en het begon al op de donderdag. Terugkomend van m'n werk constateerde ik een grote snee in de linker voorband van de Swift....
....opties voor de vrijdag: In paniek andere banden laten monteren, maar geen tijd; niet naar Jaspeed gaan, NO WAY of met "Jantje", de Suzuki Alto van mijn vrouw Duitsland onveilig maken. Geert even een bericht gestuurd dat het optie drie zou worden, response "no problem"
Wij dus op vrijdag met z'n tweeën in de rugzak (mijn koosnaampje voor de Alto) richting Wermelskirchen- Dhünn, een rit van pak 'm beet 125 km. Drie uur na vertrek kwamen we uiteindelijk aan, de ene file na de andere.
Na het begroeten werd er nog wat getraind en er waren nog onderdelen nodig dus de winkel in. resultaat, een setje velgen voor m'n Revoslot Escort, een set NSR GT3 bandjes voor een test die geld kan gaan sparen en een setje BRM 35 Shore achterbanden voor de paarse Escort.
De race ging redelijk. Mijn auto stond voor deze laatste wedstrijd nog op de reglementaire spons bandjes. Ik reed een goede kwalificatie, maar kwam net tekort om met de grote jongens mee te mogen rijden. Aangezien in de heat waarin ik startte twee heren al met de 35 shore rubber bandjes reden (die ff snel, zonder verdere afstelling op de auto's waren geflanst) en de ander met een kieperige Simca 1000 reed werd het een uitdaging. De race moest vaak worden gestopt omdat de heren met meerdere tegelijk uit de baan kiepten. Dat kost tijd en meters en deed me uiteindelijk de das om, om een beter resultaat te behalen. Het is frustrerend dat je 4 tot 5 uit de baan raakt, waarvan het maar 1 keer je eigen schuld is. Uiteindelijk ben ik als vijfde geëindigd.Geert reed al volgens het nieuwe reglement en had veel moeite met het in de baan houden van de auto. Even snel lood eruit en andere bandjes erop is niet echt de voorbereiding voor een race, maar daar kon Geert ook niets aan doen. In ieder geval heb ik weer een boel geleerd over hoe ik m'n auto niet moet afstellen als we volgens het nieuwe reglement gaan rijden, maar daarover in een latere blog meer.
De terugreis verliep zonder problemen, wat dan weer meegenomen is.
Ik ben tevreden met m'n vijfde plaats in de race en het kampioenschap. Niet slecht voor het eerste seizoen, waarin we niet eens alle races hebben gereden.
Edje.



Geen opmerkingen:
Een reactie posten