maar laten we bij het begin beginnen. Lars en Arjan waren niet aanwezig en helaas moest Geert wegens onvoorziene omstandigheden ook afzeggen. Zo werd het dus een strijd tussen Niels, Patrick, Paul en Edje. Edje was de favoriet, waarbij de tegenstand vooral van Paul en Patrick zou moeten komen. Niels heeft bij lange na niet de ervaring van de andere heren, dus dan wordt het al moeilijk. Met een Corvette C6R (Niels), een Corvette C7R (Paul), een McLaren 720 (Patrick) en een Aston Martin Vantage (Edje) werd aan de kwalificatie begonnen. Een halve minuut op baan twee, waarbij de snelste ronde telde. Uiteindelijk zag de uitslag van de kwalificatie er als volgt uit:
Edje 4,02 seconden
Patrick 4,06 seconden
Niels 4,12 seconden
Paul 4,17 seconden
Het zat dus dicht bij elkaar. Daarna werd aan de race van 4 x 10 minuten begonnen en dat veranderd de zaak. Je moet gewoon 10 minuten je concentratie vasthouden en zo snel mogelijk, zonder uit de baan te vliegen, rijden. Na de eerste 20 minuten zag de stand er als volgt uit:
Edje 296 ronden
Paul 288 ronden
Patrick 286 ronden
Niels 277 ronden
Tussen Paul en Patrick zou het nog spannend worden, Edje was weg en Niels bleef gewoon doorgaan met meters maken en ervaring op doen. Na de pauze werden de overige 20 minuten per persoon gereden en na de volle 40 minuten kwam Edje met 593,36 ronden als overwinnaar uit de bus. Paul werd tweede met 572,27 ronden, Patrick derde met 572,20 ronden, een minimaal verschil van zeven baanstukken. Niels eindigde als vierde met 555,25 ronden.
Het was tussen Patrick en Paul dus inderdaad erg spannend. En dan wil ik toch even Niels in het zonnetje zetten. Hij heeft namelijk al flink wat geleerd, vliegt minder uit de baan en ook het meerijden als hij een aantal ronden achter ligt is een stuk minder, complimenten hiervoor.
Hij heeft me echter ook meteen extra werk bezorgd, van z'n NSR is, op het eerste oog, de motormount gebroken. Hij wil graag ook met de Revoslot race meerijden, maar heeft hoiervoor geen auto. Patrick is zo vriendelijk geweest om z'n tweede auto aan Niels uit te lenen, die ik dus meteen in m'n handen kreeg gedrukt. Ed's Slotrace Service krijgt het de komende weken dus druk. Uiteraard volgt van het sleutelwerk ook een blog. Het belangrijkste is nu om de BMW zo snel mogelijk in orde te maken, zodat Niels kan komen trainen.
Heren, bedankt voor de gezellige en sportieve middag.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten