dinsdag 22 april 2025

ACD/BRM/Revoslot test

Voor afgelopen zaterdag stond eigenlijk een testdag van het Zooitje Ongeregeld gepland. Aangezien er buiten mij niemand aanwezig kon zijn, had ik bedacht om eens te kijken of er met m'n ACD Pro regelaar te rijden op de E&L Raceway. En omdat ik bij Wermelskirchen met de BRM Escort rijdt, werd deze ook maar meteen van stal gehaald.

Het probleem hier werd al snel duidelijk, wij rijden altijd met schaal 1/32 auto's en de bredere 1/24 BRM had dus weinig tot geen grip. Dat idee verdween dus al snel naar de prullenbak.

Omdat ik toch alles aangesloten had, heb ik de kleinere Revoslot Escort ook maar even geprobeerd. Eigenlijk had ik altijd al het idee dat het met de ACD regelaar niet sneller zou gaan en dat is nu bevestigd. Ik reed met de electronische ACD net zo snel als met de Parma weerstand regelaars die we normaal gebruiken. Het enige voordeel is dat je de trigger beter kunt doseren, waardoor je mooi opbouwend gas kunt geven. Dat is ook de reden waarom we met 25 ohm regelaars rijden en niet met 45 ohm. Met 45 ohm wordt het al gauw een aan/uit knop en dat is niet echt het idee achter slotracen.

Wat mij betreft is er goed te rijden met de ACD regelaar, ik wil graag de andere heren ook eens laten testen, kijken wat zij er van vinden. De wedstrijden blijven we vooralsnog met de Parma's rijden.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten