zondag 27 oktober 2019

VLN Saison Finale

Als afsluiter van het race seizoen ben ik naar de finale van het VLN Langstrecken Meisterschaft geweest. Dit keer zonder een bezoek aan de Nurburgring GP strecke, maar naar streckenabschnitten Wehrseifen, Breidscheid en Adenauer Forst. Met mooi weer, een groot deelnemersveld en een aantal auto's die ik nog niet gezien had, was het weer een feest en dat alles voor nop.

 Falken Motorsports Porsche 911 GT3 R.
 
 Walkenhorst Motorsport BMW M4 GT4.
 
 De oude vertrouwde Opel Manta van Strycek.


Bij de Adenauer Forst heb ik de, voor mij, meest heftige crash ooit gezien. Foto's van de eigenlijke crash heb ik niet omdat de aanvang van de crash op het punt waar ik stond was en de grootste impact een stuk verder. Er leek in eerste instantie 1 auto bij betrokken, maar toen ik richting de crash liep bleken er drie auto's bij betrokken te zijn. En het begon allemaal met wat ik zo snel kon zien iets  dat aan een auto afbrak. Uiteindelijk was de coureur van de auto die de hardste impact maakte vrij snel uit z'n voertuig en bleken ook de andere twee coureurs in orde te zijn.

 De auto waar de crash mee begon.
 
 En de twee onschuldige slachtoffers.

Met de Dodge Viper GT3 en de nieuwe Aston Martin GT4 hebben we weer twee mooie toevoegingen aan het veld. Feit blijft wel dat de moderne Amerikaanse GT's niet meer zo'n mooi geluid hebben. Tegenwoordig hebben de AMG's en die nieuwe Aston Martin het mooiste V8geluid.
 De Zakspeed Dodge Viper GT3.
 
De nieuwe Aston Martin GT4.

Meer foto's zijn hier te vinden.
Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten