zaterdag 13 april 2019

Crazy Race finale & Historic Festival

De voorlaatste race voor het E&L Raceway baankampioenschap zit er weer op. Arjan, Paul, Patrick, Geert en Edje waren aanwezig en na de nodige praatjes werd begonnen met de finale van het Crazy Race kampioenschap. Edje was al zeker van het kampioenschap en het ging nog om de dagoverwinning en de derde plaats, waar Geert nog een bedreiging was voor Paul. Edje en Paul beten het spits af met een ietwat tamme race. Geert die had een missie en zette in beide races een mooi ronde aantal neer en ook Arjan ging niet slecht. Patrick deed het net iets te rustig aan en Paul kon, net als in de voorgaande races net niet genoeg ronden rijden. Geert won uiteindelijk de finale voor Edje en Arjan.

Uitslag finale Crazy Race:

1. Geert 33,32 ronden; 2. Edje 33,13 ronden; 3. Arjan 33,09 ronden; 4. Paul 32,25 ronden; 5. Patrick 32,10 ronden.

Door z'n overwinning en de vierde plaats van Paul kon Geert toch nog de derde plaats in het kampioenschap naar zich toe trekken en dat met een wedstrijd minder te hebben gereden.

Eindstand Crazy Race kampioenschap:

1. Edje 48 punten uit 5 races
2. Arjan 40 punten uit 5 races
3. Geert 37 punten uit 4 races
4. Paul 35 punten uit 5 races
5. Patrick 26 punten uit 4 races
6. Robert 13 punten uit 2 races

Alle auto's waar mee gereden werd.

Het Historic Festival werd afgetrapt doormiddel van een tijdrit met een Scalextric Ford Escort MKI. Het was Edje die het spits mocht afbijten en een tijd neezette, waar Paul en Geert welsiwaar dicht bij in de buurt kwamen, maar net niet kort genoeg. Er werd verder gegaan met een race met twee Slot-It group C auto's, waarvan de auto op baan 1 al gauw de snellere bleek te zijn. Het was nu de vraag wie op baan twee de eerste overwinning wist te halen, en dat was Paul die van Patrick won. Het was nu aan Edje om op baan twee van Paul te winnen, hetgeen ook lukte, mede door twee uitvliegers van Paul, anders was het een heel spannende race geworden.

Na de pauze, met broodjes knak, ging het verder met een tijdrit met een Slot-It Ferrari 312 PB. Het was Edje die weer als eerste mocht rijden, maar de volgende rijders, te weten Paul, Arjan en Geert wisten een snellere tijd op de klok te zetten. Alleen Patrick was iets langzamer dan Edje.

Intussen was het zo dat Edje aan de leiding ging, voor Paul Arjan en Geert, die allemaal evenveel punten hadden en Patrick.

De race met de HRS GT32 auto's zou dus de doorslag moeten geven. Edje won z'n eerste race van Geert, waarna Geert van Patrick won. Paul won vervolgens zijn twee races tegen Patrick en Arjan, waarna Edje van Arjan won. De volgorde voor de uitslag was hierdoor bepaald, waardoor de tijdrit met de NSR Mosler MT900R slechts een formaliteit werd. Aanvankelijk zou op 10 Volt worden gereden, maar Arjan wilde meer spanning in de strijd en dus werd deze omhoog geschroefd naar 12 Volt. Het bleek dat dit niet makkelijk was en het was Edje die de snelste ronde reed voor Patrick en Geert. De eindoverwinning ging naar Edje voor Paul en Geert.

Uitslag historic festival:

1. Edje 227 punten; 2. Paul 200 punten; 3. Geert 182 punten; 4. Arjan 159 punten; 5. Patrick 140 punten.

Stand baankampioenschap met nog 1 race te gaan:

1. Edje 150 punten uit 8 races
2. Paul 136 punten uit 8 races
3. Arjan 124 punten uit 7 races
4. Geert 123 punten uit 7 races
5. Patrick 113 punten uit 6 races
6. Robert 65 punten uit 3 races

We hebben nog vier races te gaan dit seizoen, komend weekend rijden we de E&L Raceway andersom in de BrLi race die Arjan organiseerd. Op 11 mei staat de Spring Classic op de E&L Raceway op het programma. OP 18 mei rijden we de Abbey Road race bij Paul, dat is zijn bijdrage aan het BraLi kampioenschap en op 1 juni rijden we de races 7+8 voor de NSR Fiat Punto Cup, waarna we gaan BBQ-en en de prijzen uit gaan rijken.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten