zaterdag 3 juni 2017

Training vrijdag 2 juni

Met nog iets meer dan een week te gaan werd door een viertal heren de laatste training voor de Zooitje Ongeregeld endusance race afgewerkt. Edje was al om 18.15 aan de baan te vinden om deze, na een grondige schoonmaakbeurt met stofzuiger en vochtige doek, helemaal schoon te rijden. 50 rondjes op beide sporen is over het algemeen goed genoeg, dus na het schoonrijden met de NSR Corvette C6R, ook nog even de BMW Z4 en de Aston Martin getest. Paul wilde eigenlijk wel komen trainen maar zag hier van af, omdat hij na een week werken even niets wilde doen.

Robert was er wel en hij begon meteen rondjes te rijden om te zien welke van z’n vijf auto’s nu eigenlijk het beste is. En als je dan moet kiezen dan ontstaan de problemen, want de ene auto is snel maar te agressief, de andere is vreselijk snel, maar niet betrouwbaar genoeg in z’n wegligging en weer een andere is iets langzamer m aar wel zeer constant. Edje besloot intussen om de bandjes van z’n Corvette eens om te wisselen met die, die van de Aston Martin zijn gehaald en dat bleek een schot in de roos. Reed de Corvette aan het begin van de training nog als een natte dweil, nu kwamen er tijden uit die zeer dicht aan die van de Aston Martin liggen en de wegligging was ook top. Inmiddels kwam Lars terug van z’n werk en arriveerde Geert. Geert deelde mee dat hij nog niet zeker is van deelname aan de endusance race, dus de definitieve teams staan nog niet vast. 


Op een gegeven moment besloot Lars om ook eens even te gaan trainen. Hij rijdt in een team met Robert en aangezien ze nog bezig waren met de keuze welke auto te gebruiken, mocht Lars even testen met de Aston Martin, BMW Z4 en Audi R8 van Robert. Lars had de keuze al snel gemaakt en het wordt een duel van Aston Martin tegen Aston Martin, een Gulf variant tegen de Beachdean variant. Lars reed met een zevental auto’s van NSR en Thunderslot en zette met alle auto’s binnen drie rondjes toptijden neer, vaak sneller dan degenen die normaal met die auto’s rijden (Robert en Edje). Hij reed zelfs een officieus baanrecord met de Thunderslot Lola T70 van Edje. Ik ben nu eens benieuwd of Lars gaat investeren in nieuwe auto’s. Geert reed daarna nog wat rondjes met de Beachdean Aston Martin en kwam tot redelijke tijden, maar van Geert weten we inmiddels dat hij op z’n best is na een goede nachtrust en niet na een dag werken.


Hierna volgde nog een sessie van het stockcar praathuis en rond de klok van 23.30 uur keerde iedereen weer huiswaarts. Het is te hopen dat het tijdens de endurancerace een beetje minder warm is, want dit was de eerste keer da we de deur en de garage poort, met assistentie van een ventilator, nodig hadden om enigszins koele lucht in het racehonk te krijgen.


Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten