Nadat we uiteindelijk een plaats in het rennerskwartier kregen aangewezen heeft Geert zich eerst aangemeld, waarna we de stockcar hebben afgeladen en in orde hebben gemaakt voor de eerste heat.
De stockcar voor de eerste heat.
Helaas bleek de eerste heat voor Geert ook meteen de laatste. In de tweede ronde spinde hij na een tik van een tegenstander en klapte er nog een auto vol op. Geert kon wel deelnemen aan de herstart, spinde nog een keer, maar kwam als tiende over de streep.
Geert op de baan voor de start van de eerste heat.
Van de 26 gestarte auto's finishten er 10 of 11. Helaas bleek bij terugkomst in het rennerskwartier dat door de klap de motor zijwaarts was geslagen en de motorsteunen nagenoeg doorgebroken waren. Helaas zijn dit soort dingen niet op lokatie de repareren, dus de stockcar maar opgeladen en richting tribunes getogen om de rest van de races te bekijken.
Een afgebroken motorsteun, de andere zijde was ook nagenoeg afgebroken.
Helaas wordt Wimbledon Stadium na de laatste races op 26 maart gesloopt. Voor de Historic Stockcars was dit hun laatste wedstrijd in Wimbledon, en het spreekwoord " Going out with a bang" werd door sommigen iets te letterlijk genomen, gezien de schade aan een aantal van de auto's.
Mooie dakplaat op de auto van Gordon Coull.
De Superstox van Nick en Dan Roots.
Na een goede nachtrust zijn we op maandag op ons gemak terug gereden naar Nederland. Het was in ieder geval een mooie racedag en aangezien Geert me toch nog wel eens mee wil nemen, ben ik niet al te vervelend geweest.
Meer foto's zijn te vinden door hier te klikken.
Edje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten